| کد مطلب: ۱۰۶۳۲۳۲
لینک کوتاه کپی شد

بازیکنان مشهور لیگ برتر بدون تیم ماندند | دلیل غیبت ستارگان در لیگ بیست و سوم چیست؟

برخی تغییرات قوانین نقل و انتقالاتی اکنون تبدیل به یک چالش بحران‌زا در فوتبال ایران شده است، حدود صد بازیکن بدون تیم مانده اند.

بازیکنان مشهور لیگ برتر بدون تیم ماندند | دلیل غیبت ستارگان در لیگ بیست و سوم چیست؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، حذف سهمیه زیر 25 سال و کاهش لیست نفرات بزرگسال به 19 نفر اکنون فوتبال ایران را با بحران عجیبی روبرو کرده است. به طوری که تعداد زیادی بازیکن در سطوح مختلف بدون تیم مانده اند.

به نقل از ورزش سه، هوشنگ نصیرزاده سرپرست کارگروه نقل و انتقالات فوتبال ایران یکی از کسانی است که در تغییر و تصویب قوانین جدید نقش ایفا کرده هرچند خودش امروز نقدهای کلی به برخی مصوبات دارد. او این قوانین را همچون فضاپیمایی می‌داند که هنوز از زمین پرتاب نشده منفجر شده است: "تعداد نفرات بیست تا بود و ما لیست زیر 25  سال داشتیم. چون تیم ملی زیر 25 سال وجود ندارد، کارگروه دنبال این بود لیست را حذف کند و زیر 23 و زیر 21 که تیم های ملی دارند را داشته باشیم. در رده زیر25 سال هم آماری گرفته شد. یک باشگاهی خیلی مدعی است که چرا  این قانون را حذف کردید خودش  صفر درصد آمارش بوده و اصلا از سهمیه 25 سال استفاده نکرده است. درواقع می خواهند بازیکن را در آن جایگاه جا بزنند." این را نصیرزاده که خودش یکی از تصمیم گیرندگان درباره این قوانین بوده می گوید.  

او که همزمان مدیرعامل تراکتور هم هست در ادامه از بحران بیرون ماندن نزدیک 100 بازیکن می گوید: "روی هم رفته در جهان اتحادیه بازیکنان در راستای منافع بازیکنان حرکت می کند. در ایران اتحادیه باشگاهه‌ا تقریبا وجود ندارد و نمی تواند در اینجا چیزی بگوید. ما هم می‌خواهیم حرف بزنیم می‌گویند تعارض منافع دارید. باید ذهمان را نسبت به مفاهیم حوزه قانونگذاری باز کنیم. باید کاری کنیم که همه بتوانند استفاده کنند. الان زیر 25 سال را که حذف کردیم 5 تا اینجا و 1 نفر هم از لیست نوزده نفر کم می‌شود و در حال 96 بازیکن بیرون مانده اند."

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار