| کد مطلب: ۱۰۶۲۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد

روزهای خوش اتحاد کلبا با حضور فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی در طول دوره مربیگری خود در کلبا با دو رئیس مختلف علی کنو (پیشین) و الیماحی (فعلی) کار کرده است که هردو از نظر فنی به فرهاد اعتقاد کامل داشته و دارند.

 روزهای خوش اتحاد کلبا با حضور فرهاد مجیدی

به گزارش آرمان ملی آنلاین، تنها کمتر از یک ماه به آغاز ادنوک لیگ امارات مانده است و این روزها اتحاد کلبا با فرهاد مجیدی باحداکثر ظرفیت روند آماده سازی خود را پیش می‌برد. ببرها امیدوارند امسال با فرهاد مجیدی به روند رو به رشد خود ادامه دهند و حتی اگر خوش شانس باشند، بتوانند به سهمیه رقابت‌های آسیایی نیز دست پیدا کنند. باتوجه به انتقال جنجالی مهدی قائدی به کلبا و سر و صدای زیادی که از دیروز در فوتبال ایران بپا کرده است، در ادامه این مقاله به بررسی عملکرد اتحاد کلبا در فصول گذشته و همچنین شرایط حال حاضر آنها می‌پردازیم.

به نقل از ورزش سه، تا ۴ فصل پیش، اتحاد کلبا تیمی بود که بصورت آسانسوری بین لیگ حرفه‌ای امارات و لیگ یک این کشور در رفت و آمد بود. آنها در سال ۲۰۱۱-۲۰۱۰ توانستند به سطح اول فوتبال امارات (که لیگ الاتصالات نام داشت) راه پیدا کنند، اما در انتهای همان سال مجددا به لیگ یک امارات بازگشتند. آنها همچنین در فصول ۲۰۱۳-۲۰۱۲، ۲۰۱۵-۲۰۱۴ و ۲۰۱۷-۲۰۱۶ نیز بدلیل عملکرد ضعیفشان به لیگ یک امارات سقوط کردند. درواقع، آنها طی سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۱۸ هر یک فصل درمیان بین سطح اول و دوم فوتبال امارات در رفت و آمد بودند. ببرها در نهایت در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ توانستند با کسب رتبه یازدهم موفق به حفظ سهمیه خود در سطح اول فوتبال امارات شوند و از همان سال تا کنون در این سطح شرکت می کنند. کلبایی‌ها در فصل آینده برای پنجمین بار متوالی در سطح اول فوتبال امارات حضور دارند. ببرها فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ با رتبه یازدهم، فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ با رتبه هشتم و فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ را با رتبه یازدهم به اتمام رساندند.

نکته جالب توجه اینجاست که اتحاد کلبا پرافتخارترین تیم لیگ یک امارات (لیگ دوم این کشور) با ۷ عنوان قهرمانی می‌باشد.

آنها فصل گذشته با هدایت فرهاد مجیدی توانستند با ۳۳ امتیاز و کسب رتبه هشتم ادنوک لیگ را به پایان برسانند، این درحالی بود که ۱۳ امتیاز با منطقه خطر سقوط فاصله داشتند. ببرها پیش از فرهاد مجیدی با کسب ۲۸ امتیاز یازدهم شده بودند، اما فرهاد مجیدی با عملکرد بسیار خوب خود توانست با کسب ۳ برد بیشتر نسبت به فصل قبل، جایگاه کلبا را بطور محسوسی بهبود بخشد.

اتحاد کلبا همچنین در دور دوم (مرحله یک هشتم نهایی) جام رئیس دولت امارات (جام حذفی این کشور) در مقابل البطائح درحالی که دو تیم در طول ۱۲۰ دقیقه به نتیجه ۳ بر ۳ بسنده کرده بودند، در ضربات پنالتی با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب گردید و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

ببرها در جام بانک اسلامی ابوظبی نیز عملکرد خوبی نداشتند و در دور اول این رقابت‌ها در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب الوحده قدرتمند شدند و از این رقابت ها نیز خیلی زود کنار رفتند.

باتوجه به عملکرد نسبتا قابل قبول اتحاد کلبا در فصل گذشته و کسب بهترین نتیجه تاریخ ببرها در لیگ حرفه ای امارات از نظر رتبه ای (کلبا در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ نیز با کسب ۳۹ امتیاز موفق شد در جایگاه هشتم بایستد)، هواداران ببرها امیدوارند تا در فصل جدید روزهای خوش تری را با فرهاد مجیدی تجربه کنند و حتی به رویای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیز دست یابند.

حمایت همه جانبه از فرهاد

مدیریت باشگاه اتحاد کلبا متعلق به امارت شارجه است که آنها برای دومین فصل متوالی به سرمربی جاه طلب و ایرانی خود اعتماد کردند. هرچند برخی از فوتبال دوستان اماراتی نسبت به عملکرد مجیدی نارضایتی داشتند و منتقد او بودند، اما مجیدی حمایت کامل مدیریت باشگاه را پشت سر خود می بیند. مجیدی در طول دوره مربیگری خود در کلبا با دو رئیس مختلف علی کنو (پیشین) و الیماحی (فعلی) کار کرده است که هردو از نظر فنی به فرهاد اعتقاد کامل داشتند.

علاوه بر این، آنها با جذب میگوئل تکسیرا، مربی پرتغالی سپاهان، بجای صالح مصطفوی کادر فنی مجیدی را تقویت کردند. همچنین، مدیریت کلبا جهت تقویت تیم دوم کلبا قاضی فهد عراقی را بعنوان مربی تمرین دهنده به کادرفنی مجیدی اضافه کرد.

ثبات ببرها

اتحاد کلبا تغییرات چندانی در اسکواد خود برای فصل جدید ایجاد نکرد و آنها تنها با سالم رشید، مدافع الجزیره و خالد الدرمکی هافبک الظفره بعنوان بازیکنان بومی به توافق رسیدند و در این میان نیز آندریاس فومبرگ ستاره و مهاجم آرژانتینی الاصل تیم ملی اسلوونی را جهت تقویت خط آتش خود جذب کردند. ببرها همچنین، در جدیدترین خرید خود، دیروز مهدی قائدی ستاره بوشهری استقلال را بطور قرضی از شباب الاهلی به خدمت گرفتند تا به این ترتیب امیدوار باشند فصل آینده جایگاه خود را از میانه‌های جدول بهبود ببخشند.

لازم بذکر است که از میان بازیکنان خارجی فصل گذشته کلبا، عبدالله دیابی مالیایی، الکساندر چیکلادو رومانیایی و ایگور روسی برزیلی از جمع این تیم جدا شدند و دنیل بسا ایتالیایی و فیلیپ کیس اسلواک به حضور در میان ببرها ادامه می دهند.

علاوه بر خرید بازیکنان جدید، مدیریت کلبا موفق شد قرارداد ستاره های فصل گذشته خود، عیسی الهوتی (دروازه‌بان اصلی)، یاسر حسن (مدافع و وینگر چپ)، عمر الخادم (مدافع چپ)، جمال عبدالله (دروازه‌بان ذخیره)، حمد المنصوری (دروازه‌بان ذخیره)، محمد علی (مهاجم)، خالد الزری (مدافع) و فهد باروت (مهاجم) را  تمدید نماید.

آماده سازی در قلب اسلوونی، سه تایی کردن حریف پرسپولیس

فرهاد مجیدی و یارانش جهت حضور موفق در فصل آینده، اردوی آماده سازی خود را از روز ۵ جولای (۱۴ تیر) در کشور امارات آغاز کردند. ببرها سپس از روز ۱۳ جولای (۲۲ تیر) و باهدف آماده سازی هرچه بیشتر و برگزاری ۴ دیدار دوستانه اقدام به برپایی اردوی خود در اسلوونی کردند. اولین بازی دوستانه آنها روز ۲۰ جولای (۲۹ تیر) برگزار شد که ببرها توانستند با نتیجه ۳ بر صفر در مقابل تیم لوتومر اسلوونی به پیروزی برسند. لوتومر فصل گذشته در لیگ دسته سوم اسلوونی در جایگاه دهم قرار گرفت. در این بازی فهد باروت ستاره جوان و ۲۳ ساله مجیدی هتریک کرد. نکته جالب توجه اینجاست که پیش از این یک بار هم پرسپولیس در سال ۹۷ در اردوی آماده سازی خود در کرواسی به مصاف لوتومر رفت که سرخ پوشان با ۶ گل این تیم را بدرقه کردند.

شاگردان مجیدی در دومین دیدار تدارکاتی خود در کشور اسلوونی دیروز بعدازظهر به مصاف بلتینسی، تیم پنجم لیگ دوم این کشور رفتند که درنهایت بازی با نتیجه ۳ بر ۳ به اتمام رسید.

شروع مسیر پر پیچ و خم

اتحاد کلبا در روز ۱۸ آگوست (۲۷ مرداد) در اولین بازی خود در ادنوک لیگ میزبان الشارجه خواهد بود‌. آنها همچنین در روز ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در دوره اول جام بانک اسلامی ابوظبی به مصاف خورفکان خواهند رفت. نکته جالب اینجاست که درصورت صعود شاگردان فرهاد به مرحله بعد (مرحله یک هشتم نهایی)، آنها مجددا با الشارجه روبرو می شوند.

قطعا این روزها فرهاد مجیدی با خرید مهدی قائدی خوشحال‌ترین فرد فوتبال امارات است و باید منتظر ماند و دید که آیا مجیدی موفق خواهد شد که با شاگرد سابق خود جایگاه ببرها را مجددا بهبود بخشد یا خیر.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار