| کد مطلب: ۱۰۶۱۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد

آخرین توضیحات درباره ورود VAR به لیگ برتر از زبان تاج

مهدی تاج توضیحاتی را در خصوص ورود VAR به ایران ارائه داد.

آخرین توضیحات درباره ورود VAR به لیگ برتر از زبان تاج

به گزارش آرمان ملی آنلاین، با وجود اینکه از مدت‌ها قبل بحث ورود VAR‌به فوتبال ایران مطرح شده و حتی توافق با برخی شرکت‌ها نیز صورت گرفت اما این تکنولوژی هنوز به ایران نیامده است. انتقادها از تاخیر در ورود VAR‌ باعث شد تا امروز مهدی تاج توضیحاتی را در این خصوص ارائه کند.

 به نقل از ورزش سه، رییس فدراسیون فوتبال در حاشیه کلاس دانش افزایی داوران درباره نیامدن VAR به ایران قبل از لیگ بیست و سوم گفت: یک مسئول بگوید چرا VAR (سیستم کمک داور ویدیویی) به ایران نیامد تا بگوییم چه مشکلی وجود دارد. انشاالله VAR به ایران می‌آید و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا از آن استفاده کنیم. سه شرکت از پنج شرکت مد نظر فیفا، یا با ما کار نمی‌کنند یا ما با آنها همکاری نمی‌کنیم. مثلاً‌ اسرائیلی هستند.

او ادامه داد: همه کارهای لازم برای دو شرکت دیگر را انجام دادیم و توافق شد. با این حال بیش از 12 درصد تجهیزات VAR ساخت آمریکاست و ورود این محصولات به کشور موجب تحریم آن مجموعه می‌شود. در این شرایط باید چه کنیم؟ از اینفانتینو (رئیس فیفا) تشکر می‌کنم، اما به او گفتیم شما نمی‌توانید پول ما را بدهید و داوران ما را هم حذف می‌کنید. می‌گویند یا بُکُش، یا دانه بده، یا از قفس آزاد کن!

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به پیگیری‌ها برای ورود VAR تاکید کرد:‌الان دبیرکل، مسئول دپارتمان بین‌الملل و مسئول مالی فدراسیون فوتبال به سوئیس رفته‌اند و مسئله را پیگیری می‌کنند. البته موضوع را باز نمی‌کنم و اگر بگویم، یک دردسر جدید می‌شود. اینها موانعی نیست که بتوانم آن را حل کنم؛ مثلاً تحریم‌ها را برطرف کنم. تحریم‌های ظالمانه‌ای وجود دارد، اما اگر کسی بخواهد این سیستم را به ایران بیاورد، آن خود ما هستیم.

تاج همچنین گفت: فدراسیون قرار نیست کار را به دست فردی دیگر بدهد و ورود VAR را به او واگذار کند. از دولت و سیستم (حاکمیت کشور) انتظار داریم که جلسه‌ای برگزار کنند و ببینند مشکل VAR چگونه حل می‌شود. همه دستگاه‌ها در ورود بانوان به ورزشگاه‌ها همکاری می‌کنند که جای تشکر دارد، اما مسئله VAR نیز به همان موضوع مرتبط است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار