| کد مطلب: ۱۰۶۰۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد

وینگر ایرانی رکورد نقل و انتقال در این کشور اروپایی را شکست

علی قلی زاده پس از چهار فصل و نیم حضور در شارلوا، از این تیم جدا شد و به طور رسمی به لخ پوزنان پیوست.

وینگر ایرانی رکورد نقل و انتقال در این کشور اروپایی را شکست

به گزارش آرمان ملی آنلاین، علی قلی زاده به صورت رسمی به لخ پوزنان پیوست تا رکورد نقل و انتقالات کشور لهستان را بشکند. انتقالی که از قبل نیز پیش بینی شده بود، به صورت رسمی اعلام شد.

علی قلی زاده پس از چهار فصل و نیم حضور در شارلوا، از این تیم جدا شد تا به ماجراجویی هایش در زادگاه لواندوفسکی ادامه دهد. او نیم فصل ناموفقی در کاسیم پاشا داشت و حالا در لهستان به دنبال ماجراجویی است.

لخ پوزنان تیمی است که سال قبل، 100 ساله شد و تاکنون هشت مرتبه قهرمان لهستان شده که آخرین مورد آن به دو دوره قبل و فصل 2021 – 2022 برمیگردد. تیمی که پنج قهرمانی جام حذفی و سه عنوان سوپرجام این کشور را در کارنامه دارد.

این تیم در شهر یک میلیون نفری پوزنان واقع شده است. جایی که تا قبل از پایان جنگ جهانی دوم جزئی از آلمان بود و بعد از شکست آلمان نازی، با سکنه جدید، به جزئی از لهستان تبدیل شد. این باشگاه ارتباط نزدیکی با راه آهن دولتی لهستان (PKP) داشت. در نتیجه، نام مستعار محبوب آن Kolejorz است که در زبان عامیانه محلی به معنای راه آهن است.

مطرح ترین بازیکنی که برای لخ پوزنان بازی کرده، بزرگترین ورزشکار این کشور است. روبرت لواندوفسکی که با درخشش در همین لخ پوزنان راهی دورتموند و سپس بایرن شد و حالا وینگر ایرانی باید برای تیم سابق این فوق ستاره بازی کند.

لخ پوزنان که فصل قبل در رتبه سوم لیگ لهستان قرار گرفت، نخستین حرکت خود در بازار نقل و انتقالات تابستانی را با خرید علی قلی زاده انجام داد و بازیکن سابق شارلوا راهی این تیم شد تا او همچنان به دوران حضورش در فوتبال اروپا ادامه دهد.

این بازیکن چند روزی است که در لهستان به سر می برد و تست های پزشکی را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت اما به دلیل آسیب دیدگی که از ناحیه زانو دارد، فعلا نمی تواند برای لخ پوزنان به میدان برود.

بازیکن سابق شارلوا درگیر دریافت ویزای کار بود و به همین دلیل باشگاه لهستانی از اعلام رسمی خبر جذب قلی زاده خودداری کرده بود و حالا با حل شدن این مشکل، ویدیوی معرفی وینگر ایرانی نیز در شبکه های اجتماعی لخ پوزنان منتشر شد.

ملی پوش ایرانی با هزینه 1.8 میلیون یورو راهی لخ پوزنان شد. هیچ باشگاه لهستانی تا به حال این همه هزینه نکرده و این گران ترین انتقال تاریخ فوتبال این کشور است.

قرارداد قلی زاده و تیم لهستانی تا سال 2026 است و او می تواند در مرحله انتخابی لیگ کنفرانس برای لخ پوزنان به میدان برود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار