| کد مطلب: ۱۰۵۸۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد

رسوایی در رقابت‌های تنیس فیوچرز در باشگاه انقلاب

رفتار غیرحرفه‌ای چند تماشاگر، مسئول و اصحاب رسانه در دیدار فینال هفته نخست رقابتهای تنیس فیوچرز در زمین VIP مجموعه انقلاب تهران باعث تعجب و اعتراض شرکت‌کنندگان غیرایرانی این رویداد شد.

رسوایی در رقابت‌های تنیس فیوچرز در باشگاه انقلاب

به گزارش آرمان ملی آنلاین، میزبانی ایران از رقابت های تنیس فیوچرز که با حضور ۴۴ بازیکن خارجی از کشورهای مختلف برگزار شد، اتفاق خوبی است که می‌تواند به رشد و توسعه این رشته در ایران کمک کند. اما در کنار زحمات فدراسیون تنیس در میزبانی خوب از این مسابقات که با تجهیز و زیباسازی فضای زمین‌های تنیس مجموعه انقلاب، جایزه دلاری برای نفرات برتر و حضور برخی بازیکنان خارجی با سطح کیفی بالاتر از سطح تنیس ایران همراه بود، بروز برخی رفتارهای غیر حرفه‌ای از سوی تعدادی از تماشاگران، مسئولان و حتی رسانه ها، برگزاری خوب این رقابت ها را تا حدی تحت الشعاع قرار داد.

به گزارش ایسنا، در شرایطی که دیدار فینال هفته نخست این رقابت ها میان لورنزو بوچی نفر ۷۰۱ رنکینگ از ایتالیا و الکساندر استاتر از آمریکا در حال برگزاری بود، به یکباره فریادهای یکی از تماشاگران زن از روی سکوها بلند شد که با فرد دیگری دچار درگیری لفظی شد، اتفاقی بسیار عجیب که با بهت دو تنیسور حاضر در زمین همراه بود و زمانیکه تنیسور ایتالیایی با بر هم خوردن تمرکزش امتیاز از دست داد با صدای بلند رو به سکوها کرد و گفت "چه کسی فریاد می زند؟ ساکت شو!"

این اتفاق در حالی رخ داد که بر اساس قوانین فدراسیون جهانی تنیس، در تمامی مسابقات بین المللی، تماشاگران ملزم به رعایت سکوت هستند و تنها پس از به ثمر رسیدن ضربات تنیسورها و گرفتن امتیاز، اقدام به تشویق بازیکنان می‌کنند. در مسابقات بین‌المللی حتی در زمان انجام بازی و تا قبل از تایم استراحت تنیسورها، هیچ تماشاگری حق بلند شدن از جای خود و راه رفتن روی سکوها را ندارد؛ اتفاقی که هر چند در مسابقات تهران از سوی بسیاری از تماشاگران رعایت می‌شد اما برخی از آن ها توجهی به آن نداشتند و تذکری هم دریافت نمی‌کردند.

62639563نکته عجیب ماجرا جایی بود که وقتی هر کدام از مسئولان ورزشی یا سیاسی وارد محوطه جایگاه ویژه می‌شدند تا مسابقه فینال را تماشا کنند، شاهد سر و صدا و رفت و آمد برای استقبال مسئولان برگزاری مسابقات از آن ها بودیم و عکاسان و تصویربرداران نیز بدون توجه به لزوم رعایت سکوت در زمان برگزاری بازی، اقدام به گرفتن عکس و تصویر از میهمانان می کردند؛ اتفاقی که در دنیای تنیس حرفه ای و در زمان برگزاری یک مسابقه بی سابقه است.

حتی برخی از خبرنگاران نیز پس از درخواست از مسئولان ورزشی آن ها را به فضای نزدیک به سکوها می آوردند تا با آن ها در حالیکه بازی فینال بین تنیسورهای ایتالیایی و آمریکایی در جریان بود، مصاحبه بگیرند که سر و صدای ایجاد شده ضمن ایجاد مزاحمت برای گزارشگر تلویزیونی، بواسطه فاصله اندک تا زمین، باعث تذکر چند باره سر داور مسابقه و همچنین تعجب دو تنیسور خارجی حاضر در زمین مسابقه شد.

بدون شک میزبانی از رویدادهای بین المللی تنیس در شهرهایی مثل کیش، تهران و... اقدام ارزشمندی از سوی مسئولان فدراسیون تنیس است که می‌تواند به افزایش انگیزه بازیکنان ایرانی و بالا رفتن سطح کیفی آن ها منجر شود اما در کنار آن لازم است رعایت اخلاق حرفه‌ای و اصول حضور و تماشای یک مسابقه تنیس همچون دیگر کشورهای جهان مورد توجه قرار گیرد تا برگزاری خوب و استاندارد این مسابقات را تحت الشعاع قرار ندهد.

زمانی که یک مسئول، یک تماشاگر و حتی یک خبرنگار به مسابقه تنیس می‌رود حداقل باید آداب و اصول حضور در ورزشگاه تنیس را بلد باشد.

آماده سازی استاندارد زمین مسابقات، فضای زیبای زمین های تنیس مجموعه انقلاب و برگزاری مناسب مراسم تجلیل از نفرات برتر از جمله اتفاقاتی بود که باعث شد این رقابت ها در شرایط خوب و مطابق با استانداردهای بین المللی برگزار شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار