| کد مطلب: ۱۰۷۱۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد

ماجرای نیمکت استقلال و مهدی هاشمی‌نسب!

آرمان ملی: مهدی هاشمی‌نسب مربی استقلال در دیدار با هوادار اجازه نشستن روی نیمکت این تیم را پیدا نکرد و همین مساله حواشی‌ای را به‌وجود آورد.

ماجرای نیمکت استقلال و مهدی هاشمی‌نسب!

 

*اخراج هاشمی‌نسب

بازی استقلال و هوادار که شروع شد طبق معمول همیشه مهدی هاشمی نسب همراه سایر اعضای کادرفنی استقلال روی نیمکت نشست، اما هنوز چند دقیقه‌ای نگذشته بود که ناظر بازی (عباس تیموری) و همچنین سهیل مهدی (مسئول برگزاری مسابقات لیگ) از حضور هاشمی نسب روی نیمکت استقلال جلوگیری کردند و این مربی را مجبور کردند از پشت نیمکت استقلال بازی را دنبال کند. خبرآنلاین در ادامه نوشت: در همین حین شاهدان ماجرا می‌گویند که هاشمی‌نسب خطاب به سهیل مهدی می‌گوید: «آقای مهدی می‌دانم چه کسی خط داد و به شما زنگ زد که من روی نیمکت استقلال نباشم.» بعد از این هم نیمکت را ترک می‌کند! اما در موقع انجام مسابقه کسی متوجه نمی‌شود بین هاشمی‌نسب و سهیل مهدی چه گذشته است تا اینکه بازی تمام شد و هاشمی‌نسب در بین خبرنگاران قرار گرفت. هاشمی‌نسب در جمع خبرنگاران گفت: «سهیل مهدی با یک تلفن من را از روی نیمکت بلند کرد، می‌دانم آن فرد چه کسی بود که از آقای مهدی خواست که من روی نیمکت استقلال ننشینم.» ماجرای اخراج هاشمی نسب از نیمکت استقلال بهانه‌ای شد تا روز گذشته به سراغ سهیل مهدی رفته تا از او در خصوص علت اخراج هاشمی‌نسب از روی نیمکت پرس و جو کنیم. در وهله اول این سؤال را از مسئول برگزاری مسابقات پرسیدیم که چرا هاشمی‌نسب را از نیمکت استقلال اخراج کرده است و او در پاسخ گفت: «نگویید سهیل مهدی، هاشمی‌نسب را از نیمکت کنار گذاشت. با این واژه‌ها افراد را مقابل هم قرار ندهید. قوانین برگزاری مسابقات ایجاب می‌کند افرادی که در لیست یک تیم نیستند اجازه حضور در بازی را نگیرند. باشگاه استقلال ایشان را در لیست بازی نگذاشته بود.» گفته می‌شود که هاشمی نسب وقتی از نیمکت اخراج شد خطاب به شما گفته است می‌دانم از کجا خط گرفته‌ای که من را اخراج کنی؟! مهدی در این خصوص می‌گوید: «من از هیچ جا خط نمی‌گیرم. قوانین را سهیل مهدی طراحی نکرده است، بلکه این قوانین تصویب شده و ما مسئول اجرایی آن هستیم.»

*دعوا به پرسپولیس کشید!

حسین خبیری، ‌عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس در مصاحبه‌ای در خصوص صحبت‌های اخیر مهدی هاشمی‌نسب گفت: اتفاقاتی در لیگ رخ می‌دهد که واقعا تاسف بار است. کار از خنده گذشته است. مربی تیمی گفته من چهار هفته بدون کارت و با تماس این و آن روی نیمکت نشسته‌ام و الان هم با تماس فرد دیگری از روی نیمکت بلند شده‌ام. در لیگی که برای تیم‌های دیگر سخت‌گیری می‌کنند چطور یک مربی بدون کارت و بدون قرارداد روی نیمکت می‌نشیند؟ آیا این کار درستی است؟ سازمان لیگ الان باید درباره این موضوع توضیح دهد که چرا تبعیض‌آمیز رفتار می‌کند؟ سیدجلال حسینی که بیش از ۱۰۰ بازی ملی دارد و یکی از برترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران بوده و مدرک مربیگری B دارد روی سکو می‌نشیند بعد چطور مربی دیگری با تماس این و آن روی نیمکت می‌نشیند؟ مهدی هاشمی‌نسب اما به این مصاحبه واکنش نشان داد و به خبر ورزشی گفت: من نمی‌خواهم اسمی بیاورم چون بعضی‌ها گنده می‌شوند اما آقای... شما که سابقه روشنی در فوتبال و ورزش نداری ‌و با نگه داشتن کت بالادستی‌ها پایت به فوتبال باز شده، حد و اندازه ات را بشناس! وی ادامه داد: تاسف‌آور این است که در این فوتبال هیچ‌کس سرجای خودش نیست و بزرگان خانه نشین شده‌اند تا یکسری آدم‌های بدون رزومه و گمنام پست بگیرند. آقای... با اسم سیدجلال حسینی که بازیکن ملی پوش این مملکت بوده بازی نکن. شاید کادرفنی خودتان صلاح ندانسته سیدجلال روی نیمکت بنشیند و گرنه دست به تلفن شدن باشگاه شما هم بیشتر و هم تاثیرگذارتر است! او می‌گوید: من مهدی هاشمی‌نسب را همه می‌شناسند. من در این فوتبال نه لابی داشتم و نه کت و شلوار کسی را جابجا کردم بلکه هر چه دارم از لطف خدا و دعای پدر و مادرم بوده است.

*پاسخ سازمان لیگ

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص صحبت‌های مهدی هاشمی نسب پس از دیدار استقلال و هوادار و اعتراض او جلوگیری از حضور روی نیمکت این تیم، عنوان کرد: ضمن احترامی که برای باشگاه استقلال قائلم، نام او در لیست نبود. در 2 بازی اولی که هاشمی‌نسب روی نیمکت نشست، چون مدارکش در اختیار کمیته نقل و انتقالات بود، مجوز موقت داده شد روی نیمکت بنشیند تا مدارک کامل شود. چون مدارک را کامل نکردند و نامش در لیست هم نبود، بدیهی است که مجوز حضور روی نیمکت هم صادر نشود چون به عنوان مثال اگر کارت زرد بگیرد نمی‌توان آن را ثبت کرد. وی افزود: شخص مهدی هاشمی نسب برای من قابل احترام است اما براساس قوانین برگزاری، یکی دو جلسه اول کمیته نقل و انتقالات به شرط تکمیل مدارک، به باشگاه فرصت داده می‌شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است. این غیرعادی نیست و ممکن است در همه هفته‌ها اتفاق بیفتد اما چون هاشمی نسب فرد بزرگی در فوتبال ما است این اتفاق به چشم آمد. 2بازی در خدمت هاشمی نسب بودیم، هفته پنجم که دربی بود معوق شد. هفته بعد از آن ناظر ما اشتباه کرده بود که برخورد کردیم و چند هفته از نظارت کنار گذاشته شد. برای این بازی به خاطر تکمیل نبودن مدارک تذکر لازم داده شد. مهدی در مورد اینکه یعنی در بازی قبلی استقلال هم هاشمی نسب مجاز به حضور روی نیمکت نبوده، گفت: اشتباه ناظر ما بوده و از او خواستیم توضیحات لازم را بدهد. چون عادت کرده‌ایم هاشمی نسب را همیشه روی نیمکت تیم‌های مختلف ببینیم، او هم ذهنی و چشمی کار را پیش برده بود. نه فقط هاشمی‌نسب، هر شخص دیگری بخواهد روی نیمکت بنشیند، حتی اگر کارت آن‌ها هم نزدیک بازی صادر شده یا اصلا صادر نشده باشد، باید در لیست باشگاه باشند تا اگر داور کارتی داد قابل ثبت باشد. مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد اینکه آیا نبود مدیر رسانه‌‌ای روی نیمکت استقلال اشکالی را به وجود نمی‌آورد، عنوان کرد: اگر باشد چه بهتر اما جزو ارکان قانونی و الزامی حضور روی نیمکت نیست. حداقل 3 نفر شامل مدیر، سرمربی و پزشک تیم باید روی نیمکت باشند. بقیه عزیزان می‌توانند حضور داشته باشند اما الزام قانونی نیست.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار