| کد مطلب: ۱۱۴۲۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد

بارش برف در راه است / رانندگان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند

فعالیت سامانه بارشی و سردی از ظهر جمعه (۲۷ مهر) تا ظهر چهارشنبه (۲ آبان) بارش متناوب باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، کاهش محسوس دمای هوا به ویژه در روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه، احتمال بارش خفیف برف از روز یکشنبه تا دوشنبه، رخداد مه و کاهش دید افقی در کنار بارش برف در ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در راه است / رانندگان تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند

به گزارش آرمان ملی آنلاین، اداره‎ کل هواشناسی استان اردبیل ضمن اعلام هشدار سطح زرد شماره ۱۸ از فعالیت سامانه بارشی و سرد طی روز‌های آینده خبر داد.

 مرکز اردبیل در این هشدار آمده است: با توجه به حاکم شدن جریان‌های جنوبی از بعد از ظهر پنجشنبه (۲۶ مهر) تا پایان وقت جمعه (۲۷ مهر) احتمال وزش باد تند تا شدید تمامی مناطق استان اردبیل به ویژه مناطق مرکزی و شهرستان گرمی ضمن ایجاد گرد و خاک موقتی احتمال آسیب به بعضی تجهیزات شهری و برون شهری و سازه‌های موقتی و گلخانه‌ها وجود دارد.

در این اطلاعیه عنوان شده است: فعالیت سامانه بارشی و سردی از ظهر جمعه (۲۷ مهر) تا ظهر چهارشنبه (۲ آبان) بارش متناوب باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق، کاهش محسوس دمای هوا به ویژه در روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه، احتمال بارش خفیف برف از روز یکشنبه تا دوشنبه، رخداد مه و کاهش دید افقی در کنار بارش برف در ارتفاعات استان پیش‌بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل در این اطلاعیه در مورد احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای به دلیل لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی بر اثر بارش رگباری، اصابت صاعقه به ویژه در ارتفاعات استان اردبیل هشدار داده شده است.

احتیاط در انجام عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز، تقویت و محافظت از سازه‌های موقتی و آسیب‌پذیر در برابر باد و احتیاط در توقف زیر ساختمان‌های نیمه کاره و سازه‌های موقتی، روشن نکردن آتش در جنگل‌ها و مرتع‌ها، صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه مصرف گاز از توصیه‌های اداره کل هواشناسی به شهروندان است.

بر اساس این اطلاعیه احتیاط در تردد بین جاده‌های کوهستانی به ویژه گردنه الماس و همراه داشتن تجهیزات زمستانی و خودداری از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات از دیگر توصیه‌های این اداره کل به مردم استان اردبیل است.

آسمان اردبیل در حاضر صاف تا قسمتی ابری و دمای هوا ۱۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار