| کد مطلب: ۱۱۴۱۴۳۳
لینک کوتاه کپی شد

طرز تهیه شیرینی نخودچی/ بهترین شیرینی با چای

نکته جالب درمورد این شیرینی این است که شیرینی نخودچی سریع آماده می شود و اصلا زحمت زیادی ندارد. فقط و فقط برای تهیه آن نیاز به کمی زمان و عشق دارید.

طرز تهیه شیرینی نخودچی/ بهترین شیرینی با چای

به گزارش آرمان ملی آنلاین، شیرینی نخودچی برای همه ی مردم ما یادآور سال نو و عید نوروز است و همه را به یاد خاطرات خوش می اندازد. پس ما در ایران کوک تصمیم گرفته ایم در این مطلب طرز تهیه شیرینی نخودچی خانگی را به شما عزیزان همراه آموزش دهیم.

یک نکته ی جالب درمورد این شیرینی این است که شیرینی نخودچی سریع آماده می شود و اصلا زحمت زیادی ندارد. فقط و فقط برای تهیه آن نیاز به کمی زمان و عشق دارید. اکثر ایرانی ها به این شیرینی خوشمزه علاقمند هستند پس با صرف کمی زمان به راحتی این شیرینی را برای مهمانی ها و مجالس خودتان تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

طرز تهیه شیرینی نخودچی

مرحله اول:  اضافه کردن آرد نخودچی

برای تهیه شیرینی نخودچی ابتدا روغن جامد، پودر شکر و هل را در میکسر بریزید. سپس آرد نخودچی را اضافه کنید و اجازه دهید به خوبی مخلوط شوند.

مرحله دوم: پوشاندن خمیر نخودچی با کیسه

روی ظرف خمیر شیرینی نخودچی را با کیسه ای بپوشانید و اجازه دهید به مدت یک ساعت استراحت کند.

مرحله سوم: دم کردن زعفران

مقداری زعفران دم کنید که برای تزیین از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که زعفران باید غلیظ باشد تا روی شیرینی خودش را نشان بدهد.

مرحله چهارم:  قرار دادن شیرینی در سینی فر

سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر را به کمک قالب شیرینی نخودچی شکل دهید و آن را در سینی فر بگذارید. دقت کنید که قطر خمیر از حدود یک سانتی متر تجاوز نکند. با کمک یک خلال دندان قطره های زعفران را روی شیرینی قرار دهید و آن را به دلخواه تزیین کنید.

مرحله پنجم: سرو کردن شیرینی

فر را از ده دقیقه قبل روشن کنید تا گرم شود. شیرینی ها را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در فر با درجه حرارت ۱۷۰ سانتی گراد قرار دهید تا به خوبی آماده شوند. مراقب باشید چون شیرینی نخودی زود خشک می شود. وقتی شیرینی ها آماده شدند، آن ها از فر خارج کنید. صبر کنید تا کاملا خنک شوند سپس به ظرف سرو مورد نظرتان منتقل کنید. نوش جان.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار