| کد مطلب: ۱۱۴۱۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد

نحوه مصرف دمنوش زعفران برای پریود شدن

سوالات مهمی وجود دارند این است که دمنوش زعفران چگونه باعث پریود شدن می شود؟ این دمنوش را باید چگونه تهیه و مصرف کنیم تا پریود شویم؟

نحوه مصرف دمنوش زعفران برای پریود شدن

به گزارش آرمان ملی آنلاین،  یکی از بهترین دمنوش هایی که برای پریود شدن خانم ها توصیه می شود، دمنوش زعفران است. دمنوش زعفران برای پریود شدن بسیار مفید بوده و می تواند چرخه عادت ماهیانه را به خوبی تنظیم کند.

سوالات مهمی که در این مورد وجود دارند این است که دمنوش زعفران چگونه باعث پریود شدن می شود؟ این دمنوش را باید چگونه تهیه و مصرف کنیم تا پریود شویم؟ آیا مصرف زیاد دمنوش زعفران برای پریود شدن خطرناک است؟ اگر شما نیز با این سوالات مواجه شده اید، اصلا نگران نباشید. چرا که در این مطلب از شادمگ به مقدار و نحوه مصرف دمنوش زعفران برای پریود شدن پرداخته ایم.

آیا دمنوش زعفران برای پریود شدن مفید است ؟

بله. دمنوش زعفران برای پریود شدن بسیار مفید است و می تواند دوره پریود خانم ها را تنظیم کند. دمنوش زعفران سرشار از آهن بوده که انقباضات رحمی خانم ها را بهبود می بخشد. همچنین زعفران فقر آهن خانم ها را به خوبی برطرف می کند.

یکی از دلایل اصلی پریود نشدن خانم ها، کاهش سطح هورمون سروتونین است. خوشبختانه این دمنوش به خوبی می تواند قبل از دوره پریود، ترشح هورمون سروتونین را افزایش دهد. همین مورد باعث پریود شدن خانم ها و تنظیم چرخه قاعدگی آن ها می شود. با مصرف دمنوش زعفران می توانید هورمون سروتونین موجود در خون را تنظیم کنید. به شرطی که زعفران مصرفی شما اصل باشد. روش تشخیص زعفران اصل را شادمگ یادتان داده است.

چگونه دمنوش زعفران برای پریود شدن درست کنیم؟

برای درست کردن دمنوش زعفران برای پریود شدن، می توانید هم آن را به صورت خالص و هم همراه با چای درست کنید. برای دم کردن زعفران، مقداری زعفران تازه و اصل را در یک قوری متوسط قرار دهید، سپس به اندازه یک لیوان به آن آب جوش اضافه کنید.

قوری را روی سماور یا شعله پخش کن با شعله بسیار کم قرار دهید. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا زعفران به خوبی دم بکشد. مراقب باشید دمنوش نباید جوشیده شود. در انتها می توانید مقداری نبات به دمنوش اضافه کرده و آن را میل کنید.

در روش بعدی می توانید زعفران تازه را در یک لیوان یا ماگ بزرگ ریخته و روی آن آب جوش بریزید. سپس روی لیوان یا ماگ را پوشانده و ۲۰ دقیقه صبر کنید تا زعفران به خوبی رنگ بدهد. سپس می توانید مقداری چایی به آن اضافه کرده و میل نمایید. مراقب باشید چای زعفران شما باید خیلی کم رنگ باشد. چرا که چایی پررنگ از خاصیت زعفران می کاهد.

نحوه مصرف دمنوش زعفران برای پریود شدن

نحوه مصرف دمنوش زعفران برای پریود شدن بسیار مهم است. دو روش برای مصرف دمنوش زعفران وجود دارند که هر دو مفید عمل می کنند. می توانید روزانه یک فنجان یا لیوان زعفران را به صورت دمنوش مصرف کنید. بهتر است زعفران را در وعده عصر یا قبل از خواب میل کنید. چرا که زعفران قبل از خواب شما را آرام کرده و خوابی خوش به شما می بخشد.

در روش دوم مصرف دمنوش زعفران برای پریود شدن می توانید زعفران را از قبل دم کرده و آن را داخل یخچال قرار دهید. روزانه در سه وعده صبح، عصر و شب، هر بار یک استکان دمنوش زعفران مصرف کنید. دمنوش در این حالت باید بسیار غلیظ باشد.

حداقل یک هفته الی سه روز قبل از پریود شدن باید مصرف زعفران را شروع کنید تا این دمنوش بتواند به موقع کار خود را انجام  دهد. اگر سابقه عقب افتادن دوره پریود را دارید، بهتر است همیشه یک هفته قبل از زمان پریود شدن، مصرف دمنوش زعفران را شروع کنید.

چند ساعت بعد از خوردن دمنوش زعفران پریود می شویم ؟

بسیاری از افرادی که دمنوش زعفران برای پریود شدن را مصرف می کنند این سوال را دارند که چند ساعت بعد از مصرف زعفران پریود می شویم؟ هیچ پاسخ دقیق و روشنی برای این سوال وجود ندارد. چرا که سیستم بدنی هر فرد و نوع پاسخ وی به زعفران فرق می کند.

همچنین میزان مصرف دمنوش زعفران و غلظت آن در این خصوص حرف اول را می زند. در نتیجه اصلا نمی توان ساعت یا روز مشخصی برای پریود شدن بعد از زعفران در نظر گرفت. اما چیزی که مسلم است این است که زعفران می تواند زمان پریود شدن را جلو اندازد و آن را سریع تر کند.

فواید دمنوش زعفران برای خانم ها

فواید دمنوش زعفران برای پریود شدن تنها محدود به تنظیم چرخه قاعدگی نمی شود. بلکه مصرف این دمنوش می تواند مزیت ها و فواید فوق العاده ای برای خانم ها در دوران قاعدگی داشته باشد. بهترین فواید دمنوش برای پریود شدن عبارتند از:

بهبود افسردگی در زمان قاعدگی

کنترل اشتهای خانم ها در زمان پریودی

بهبود علائم سندروم پیش از قاعدگی زنان (PMS)

تسکین سردرد، کمردرد و درد شکم ناشی از پریودی

کاهش سردردهای دوران قاعدگی

جبران کمبود آهن در بدن خانم ها

دمنوش زعفران برای جلوگیری از یائسگی

فواید دمنوش زعفران باعث شده اند تا طب سنتی مصرف این دمنوش را به خانم ها قبل از یائسگی پیشنهاد کند. اگر در سن یائسگی قرار دارید بهتر است مصرف مرتب دمنوش زعفران را در برنامه روزانه خود قرار دهید. مصرف زعفران به بالا نگه داشتن سطح سروتونین و تنظیم هورمون های قاعدگی در خانم ها کمک می کند. در نتیجه این دمنوش به مرور زمان می تواند یائسگی را در خانم ها به تاخیر بیندازد. دقت داشته باشید زعفران نمی تواند به صورت قطعی مانع از یائسگی شود.

چه کسانی نباید دمنوش زعفران را مصرف کنند ؟

مصرف این دمنوش برای تمامی خانم ها توصیه نمی شود. زیرا برخی از خانم ها با شرایط ویژه ای که دارند، بهتر است این دمنوش را مصرف نکنند.

مادران در دوران شیردهی

افرادی که دارای مشکلات و بیماری های کلیوی هستند. زیرا مانع دفع صحیح سموم و داروها از کلیه می شود.

خانم هایی که به زعفران یا گیاهان خانواده زعفران حساسیت دارند. زعفران باعث ایجاد آلرژی و علائم آزاد دهنده آن خواهد شد.

افرادی که به اختلالات روانی مانند اختلال دوقطبی دچار هستند. دمنوش زعفران علائم اختلال دوقطبی را تشدید می کند.

بیمارانی که قصد انجام عمل جراحی دارند. چرا که زعفران دستگاه عصبی مرکزی را کند کرده و در کار داروهای بیهوشی تداخل ایجاد می کند.

خانم هایی که داروهای خاصی مصرف می کنند. زیرا ممکن است زعفران با داروی مدنظر تداخل داشته باشد.

افرادی که به هایپرهیدروزیس مبتلا هستند. زیرا مصرف زعفران، میزان تعریق بدن را در این افراد افزایش می دهد.

جمع بندی

در این مطلب به صورت کامل به مصرف دمنوش زعفران برای پریود شدن و نحوه مصرف آن پرداختیم. همچنین نحوه درست کردن دمنوش زعفران برای دوران پریود را توضیح دادیم. از این دمنوش می توانید به عنوان بازکننده پریودی استفاده کنید.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار