| کد مطلب: ۱۱۴۰۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد

هشدار هواشناسی برای این استان‌ها/ یخبندان در راه است

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی به واسطه نفوذ سامانه بارشی از امروز تا فردا در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

هشدار هواشناسی برای این استان‌ها/ یخبندان در راه است

به گزارش آرمان ملی آنلاین، اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی هشدار نارنجی بارندگی های پاییزی را در ۳ شهرستان درمیان، سربیشه و زیرکوه صادر کرد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی به واسطه نفوذ سامانه بارشی از امروز تا فردا در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد. این سامانه همراه با مخاطره رگبار، باران و رعد و برق، برخورد صاعقه، تگرگ، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و جاری شدن رواناب در شهرستان درمیان، زیرکوه و سربیشه است.اما آثاری که این سامانه بارشی به همراه دارد شکل گیری رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن برخی مسیل ها، لعزندگی جاده ها و خسارت به سازه های موقت و محصولات کشاورزی است.

کنترل و لایه روبی جوی ها و کانال ها، عدم توقف و ارتراق عشایر در بستر و حاشیه رودخانه ها، عدم صعود به ارتقاعات و نواحی کوهستانی، عدم چرای دام ها در نواحی مرتفع، تمهیدات لازم برای پیشگیری از خطرات صاعقه و کنترل پوشش گلخانه ای نیز از جمله توصیه هایی است که همه ملزم به رعایت آن ها هستند.

هواشناسی استان اردبیل

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی جو استان اردبیل تا پایان هفته پایدار خواهد بود.

مجید کوهی در خصوص آخرین وضعیت هواشناسی استان، اظهار کرد: بر پایه‌ی آخرین خروجی مدل‌های عددی پیش بینی وضع هوا، جو استان تا روزهای پایانی هفته جاری نسبتاً پایدار خواهد بود.

وی با بیان اینکه بر این اساس آسمان صاف تا نیمه ابری توأم با وزش باد گاهی تند تا نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود، افزود: تا روز سه شنبه افزایش تدریجی دمای هوا را شاهد خواهیم بود اما در روز سه شنبه به دلیل وزش بادهای جنوبی افزایش دمای هوا محسوس‌تر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از اواخر وقت روز سه‌شنبه به دلیل شمالی شدن جریانات و ابرناکی هوا، موقتاً دما کاهش می‌یابد و با دلیل گذر امواج ناپایدار تراز میانی جو رخداد رگبار پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

کوهی خاطرنشان کرد: مجدداً برای روز پنج شنبه جهت باد جنوبی می‌شود که موجب افزایش دمای هوا خواهد شد.

دمای هوا در قزوین افزایش می یابد

 کارشناس هواشناسی در قزوین از افزایش روند نسبی دما در روزهای پیش رو در این استان خبر داد.

مهدی آخوندی با اشاره به وضعیت جوی استان قزوین اظهار کرد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی، وضعیت گویای این است که تا روز چهارشنبه وضعیت جوی در استان قزوین پایدار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به پایداری وضعیت جوی، به لحاظ دما نیز روند نسبی افزایش دما را شاهد خواهیم بود.

گفتنی روزهای گذشته در قزوین سرد و در برخی ساعات با وزش باد همراه بود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار