| کد مطلب: ۱۱۳۴۷۰۶
لینک کوتاه کپی شد

اعداد شانس در کشورهای مختلف جهان

​اغلب افراد اتفاقات و پدیده های تصادفی زندگی را دلیل بر خوش شانسی یا بد شانسی خود می پندارند تا جایی که این امر را به اعداد نیز تعمیم داده اند و برخی اعداد را اعداد شانس و برخی دیگر را اعداد نحس می دانند.

اعداد شانس در کشورهای مختلف جهان

به گزارش آرمان ملی آنلاین، طی قرن‌های گذشته، دانشمندان و حتی مردم عادی در نقاط مختلف جهان به اهمیت اعداد پی برده و آن‌ها را مورد مطالعه قرار داده اند. از نظر آن‌ها اعداد دارای معنی هستند؛ برخی خوب و برخی بد. فیثاغورث، فیلسوف و ریاضیدان یونانی، تا آنجا پیش رفت که اعتقاد داشت اعداد دارای روح هستند و پایه و اساس کل جهان را به وجود آورده‌اند. در دوران معاصر نیز به ویژه با معرفی علم عددشناسی، اعداد همچنان در فرهنگ‌های مختلف معنی خود را حفظ کرده اند.

هر فرهنگی اعتقادات و آداب و رسوم خاص خود را دارد. اعداد نیز در هر فرهنگی نقش ایفا می‌کنند. حتی در بسیاری از فرهنگ‌ها اعداد، انتخاب‌های روزمره را تعیین می‌کنند. در کشور‌های مختلف معانی مختلفی از اعداد برداشت می‌شود که در بعضی موارد دارای بار معنایی مثبت و در برخی دیگر نشانه بدشانسی و نحوست است.

تاثیر اعداد بر زندگی برخی از مردم به حدی است که بر قانون گذاری کشور‌ها نیز تاثیر گذاشته است. به عنوان مثال در بعضی از کشور‌ها به حدی اعداد ۱۷ و ۱۳ نحس محسوب می‌شوند که آن‌ها را به هیچ عنوان مورد استفاده قرار نمی‌دهند و حتی ردیف ۱۷ و ۱۳ در میان صندلی‌های هواپیما، سینما، قطار، شماره پلاک خانه ها، خودرو‌ها و... مشاهده نمی‌شود.

چینی‌ها، ۸ را عدد خوش‌اقبالی می‌دانند. همان‌طور که عدد ۴ شبیه به واژه مرگ تلفظ می‌شد و نحس بود، بر عکس، عدد ۸ فا تلفظ می‌شود که شبیه به کلمه فه آ به معنی شانس و اقبال است.

برای چینی‌ها این عدد نشانه ثروت و فراوانی، سلامتی و خوش‌اقبالی است. شاید جالب باشد که بدانید که دلیل آغاز المپیک چین در ۲۰۰۸/۰۸/۰۸ در ساعت ۸:۰۸:۰۸ همین باور بود.

عدد ۸ علاوه بر چین، در آلمان نیز خوش‌یمن تلقی می‌شود.

عدد ۷

عدد ۷ بیشتر بین ادیان و از نگاه مذهبی، خوش‌یمن تلقی می‌شود. کلیمیان به خوش‌یمنی عدد ۷ باور دارند. علاوه بر آنها، مسیحیان نیز ۷ گناه کبیره و ۷ پیمان مقدس را نشانه اهمیت این عدد می‌دانند. همچنن مصریان عدد ۷ را نماد کمال و خوشبختی و ثروت می دانند.

 در ایران نیز عدد ۷ قداست دارد. بخشی از آن به اسلام برمی‌گردد و بخشی دیگر پیش از اسلام وجود داشته است. این تأثیرگذاری را در معماری و هنر ایرانیان به خوبی می‌بینیم که از عدد ۷ در آثار خود به زیبایی استفاده کرده‌اند

عدد ۳

عدد ۳ در برخی فرهنگ‌ها مبارک تلقی می‌شود و مفهوم تأکیدی و گاه مقدس دارد.

 به‌عنوان مثال، مردم آمریکای شمالی و سوئد، با توجه به داستان‌های عامیانه، مانند غول چراغ جادو، عدد ۳ را خوش‌یمن می‌دانند، اما این عدد در برخی فرهنگ‌ها مانند فرهنگ چین، نامبارک است!

 عدد ۶۶۶

در مکاشفه آخرالزمانی کتاب مقدس انجیل، «یوحنای رسول» به عدد ۶۶۶ که شماره شیطان است اشاره می‌کند. با این حال، در چین مردم عدد ۶ را مایه خوشبختی دانسته و تکرار سه مرتبه آن را عالی می‌دانند. آن‌ها می‌خواهند پلاک خانه یا شماره تلفنشان ۶۶۶ داشته باشد.

عدد ۵

عدد ۵ در میان مسلمانان جهان نشانه خوش اقبالی است. مسلمان در روز ۵ بار نماز می‌خوانند به ۵ اصل و به ۵ پیامبر اولوالعزم اعتقاد دارند.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار