| کد مطلب: ۱۱۲۶۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

سرنوشت مردی که در یک ماه ۱۱۷۶ عدد ایبوپروفن خورد

مردی بعد از اینکه بیش از ۱۰۰۰ عدد قرص مسکن ایبوپروفن در مدت زمان فقط ۱ ماه مصرف کرد، دچار عوارض جدی جسمی شد.

سرنوشت مردی که در یک ماه ۱۱۷۶ عدد ایبوپروفن خورد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، وقتی احساس درد می‌کنید، دسترسی به مسکن آسان و بی‌دردسر است اما باید مراقب مقدار مصرف مسکن باشید. مصرف زیاد مسکن سلامتی‌تان را به خطر می‌اندازد و این کاری است که اخیرا مردی ۳۴ ساله اهل بریتانیا انجام داده و در بازه زمانی فقط یک ماه، ۱۱۷۶ عدد مسکن ایبوپروفن مصرف کرده است.

این مرد ۳۴ ساله که نامش فاش نشده است، علاقه وافری به ورزش دو دارد و به‌دلیل این نوع ورزش، دردهای مختلفی در بدن خود حس می‌کند.

او ماه گذشته در یک شبانه‌روز، ۷ عدد مسکن ایبوپروفن مصرف کرد و دردهایش کاملا محو شدند و از این وضعیت آنقدر خشنود شده بود که تصمیم گرفت روزهای دیگر هم ایبوپروفن مصرف کند و این کار را بدون توجه به مقدار مصرف مجاز این مسکن در روز انجام داد.

بعد از دو هفته او به روزی ۲۸ عدد قرص رسیده بود. تا اینکه یک روز یک مشت مسکن ایبوپروفن را یکجا قورت داد و دچار درد در سینه‌اش شد. این مرد با وجود این مشکل، باز هم نزد پزشک نرفت و این بار مسکن‌های بیشتر برای درد سینه‌اش خورد.

سرانجام این مرد یک روز طعم خون در دهان خود احساس کرد، سپس خون بالا آورد و مدفوع او به‌طرز خطرناکی سیاه شد. وقتی که او دیگر نتوانست به‌راحتی ادرار کند و همینطور دچار گیجی شدید، درد زیاد، خستگی مفرط و فشار خون پایین شد، به بیمارستان مراجعه کرد. در بیمارستان نرخ ضربان قلب او بسیار بالا رفته بود. آزمایش‌ها نشان داد که او دچار خونریزی داخلی شده و مصرف بیش از حد ایبوپروفن او را به زخم مری و معده مبتلا کرده است. همچنین کلیه‌هایش در حال از کار افتادن بودند.

پزشکان ابتدا با دیالیز روند درمان او را شروع کردند و سپس با انجام سوزاندن به وسیله دستگاه الکتروکوتر، خونزیری داخلی بدن او را متوقف کردند.خوشبختانه این مرد اکنون کاملا درمان شده است.بنابه گفته پزشکان مصرف خودسرانه و بی‌رویه دارو بسیار خطرناک و کشنده است.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار