| کد مطلب: ۱۰۵۹۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد

زندگینامه محسن یگانه | رکورددار صحنه‌ها و آهنگ‌ها

محسن یگانه،‌ از محبوب‌ترین خواننده‌های پاپ امروز ایران،‌ بیست وسوم اردیبهشت سال 1364 در بحبوحه جنگ هشت ساله ایران و عراق در شهر گنبدکاووس متولد شد. جنگی که پدر محسن،‌ «محمدرضا یگانه» در آن شهید شد،‌ زمانی که محسن یگانه تنها 10 ماه داشت. او در خانواده‌ای بزرگ شد که تحصیلات بسیار اهمیت داشت و خواهرانش پزشک و دندانپزشک شدند،‌ مادرش استاد دانشگاه بود و محسن نیز هنر را انتخاب کرد تا در دهه 80 تبدیل به یکی از شمایل‌های موسیقی پاپ ایرانی شود.

زندگینامه محسن یگانه | رکورددار صحنه‌ها و آهنگ‌ها

نوجوانی محسن یگانه و علاقه به موسیقی پاپ

ظهور ستاره‌ها پاپ بعد از انقلاب در اواسط دهه هفتاد،‌ امید را در دل بسیاری از جوانان ایرانی برای ستاره شده در این بازار نوظهور زنده کرد. محسن یگانه هم با درخشش شادمهر عقیلی و دو آلبوم بهار من و دهاتی تصمیمش را برای سوار شدن بر موج موسیقی پاپ گرفت و با وجود مخالفت شدید خانواده با زدن ساز،‌ تلاش کرد تا گیتار کلاسیک را به عنوان ساز کلاسیک انتخاب کند و البته امروز منصفانه باید بگوییم از بهترین آهنگسازان این حوزه موسیقی شناخته می‌شود. او در سال سوم مهندسی صنایع به دلیل علاقه زیاد به موسیقی از دانشگاه آزاد اسلامی انصراف داد تا تمرکزش را روی خوانندگی متمرکز کند.

نخستین تجربه محسن یگانه در کنار محسن چاوشی

در ابتدای دهه هشتاد و بعد از موج نخست خوانندگان موسیقی پاپ،‌ محسن یگانه در کنار محسن چاوشی و حامد هاکان،‌ قطعه معروف «نشکن دلمو» را با آهنگ و ترانه‌ای از خودش و تنظیمی از چاوشی بر روی اینترنت منتشر کرد. این قطعه تا مدت‌ها انتخاب نخست علاقه‌مندان موسیقی پاپ بود. در واقع می‌توان گفت که این ترانه به عنوان نمادی از موسیقی اعتراضی و ملودرام‌های سرشار از نفرتی شناخته می‌شود که هر سه خواننده آن در ترانه‌های بعدی خود نیز به تکرار آن پرداختند. موفقیت این ترانه به اندازه‌ای بود که چندین قطعه از روی آهنگ اصلی بدون مجوز نیز منتشر شد. این ملودی گاهی همراه با ترانه‌هایی از چاوشی همراه شد که امروز از آن‌ها با عنوان آلبوم نفرت یاد می‌شود.

محسن یگانه و دخترش

شروع فعالیت حرفه‌ای و رسمی محسن یگانه

محسن یگانه در نهایت در سال 1387 توانست نخستین آلبوم خود را با عنوان «نفس‌های بی‌هدف» منتشر کند. این آلبوم با وجودی که برخی قطعاتش پیش‌تر به صورت غیر مجاز شنیده شده بودند، ولی توانست عنوان پرفروش‌ترین آلبوم سال را دریافت کند. محسن یگانه به روند رو به رشدش در ارتباط با مخاطبانش ادامه داد. در سال 87 و 88 شاهد برگزاری کنسرت‌های متنوعی از وی در ایران و برخی کشورها بودیم و سرانجام در سال 89 دومین آلبومش را با عنوان رگ خواب منتشر کرد. مجموعه‌ای که به سرعت پرتکرارترین موسیقی آن سال در میان عامه مردم بود و یک موفقیت تمام عیار را برای محسن یگانه رقم زد. ترانه سکوت هنوز هم در سراسر جهان به عنوان یک موسیقی ریتمیک و سرشار از انرژی مورد توجه قرار می‌گیرد. این ترانه نخستین آهنگی بود که در آلبوم رگ خواب منتشر شد.

محسن یگانه 2

محسن یگانه همیشه برگزاری کنسرت و اجراهای زنده را در برنامه کاری خود قرار می‌دهد و با وجود انتشار آلبوم سوم خود با نام «حباب» به اجراهای کنسرت‌هایش ادامه داد. یگانه در زمان انتشار این آلبوم گفته بود که این آخرین آلبومی است که از وی منتشر می‌شود ولی با توجه به موفقیت آلبوم و خیل عظیم هوادارانش در سال 94 نیز آلبوم «نگاه من» را منتشر کرد و همچنان هم به صورت پراکنده اقدام به انتشار تک آهنگ‌های مختلفی می‌کند. محسن یگانه در همین دهه ازدواج کرد که حاصل آن یک دختر با نام نگاه است.

حماسه «بهت قول میدم» محسن یگانه

ترانه بهت قول میدم محسن یگانه به عنوان پربازدیدترین ویدیوی موسیقی فارسی را بین همه خوانندگان ایرانی به خود اختصاص داده و هنوز هم در سراسر جهان به عنوان یکی از محبوب‎‌ترین ترانه‌ها شناخته می‌شود و کاورهای ترکی،‌ عربی و فرانسوی از روی آن ساخته شده است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار