| کد مطلب: ۱۰۵۹۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد

حجت کریمی: ورود بازیکن خارجی را ممنوع کنید

اوضاع اقتصادی آنقدر به مدیران باشگاه استقلال فشار آورده که سرپرست مدیرعاملی این تیم از سازمان لیگ خواست ورود بازیکنان خارجی را درست مثل خودروی خارجی، ممنوع اعلام کند.

حجت کریمی: ورود بازیکن خارجی را ممنوع کنید

به گزارش آرمان ملی آنلاین، حجت کریمی، سرپرست مدیر عاملی باشگاه استقلال در برنامه ی شب های فوتبال با اشاره به نوتیس رافائل سیلوا و اخطار بار مالی 900 هزار دلاری برای باشگاه استقلال! آنهم در حالی که به تازگی بدهی استراماچونی را پرداخت کرده است و این این بدهی موجب حذف آبی ها از از لیگ قهرمانان آسیا شد، خطاب به سازمان لیگ گفت: این حرف من شاید حرفه ای نباشد و شاید بعضی ها از آن انتقاد کنند اما از سازمان لیگ می خواهم ورود خارجی ها را به لیگ برتر ممنوع کند. همان طور که اجازه نمی دهیم خودرو خارجی وارد ایران شود. الان اوضاع اقتصادی باشگاه ها مناسب نیست و هر وقت شرایط مناسب شد، اجازه بدهیم بازیکن خارجی وارد ایران شود و...

او این پیشنهاد را در حالی مطرح کرد که برخی از باشگاه ها بدون هیچ مشکلی بازیکن خارجی جذب و دستمزد بازیکن خارجی را پرداخت می کنند و در این بین هیچ شکایتی هم علیه تیم ها مطرح نمی شود. در فصلی که حجت کریمی، سرپرست مدیر عاملی باشگاه استقلال چنین پیشنهادی را مطرح کرده، سازمان لیگ تعداد خارجی ها را به 1+5 افزایش داده است. یعنی 6 بازیکن و حتما یکی از این 6 بازیکن خارجی که توسط تیم ها در اختیار گرفته می شود، باید آسیایی باشد. این برای کمک به تیم هایی است که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند.

این اتفاق یعنی منع حضور بازیکن خارجی در تیم های لیگ برتری و حتی منع حضور دروازه بان خارجی در تیم های لیگ برتری پیش تر اجرایی شده بود اما بازخوردهای بد از اجرای این قوانین موجب شد تا سازمان لیگ این محدودیت ها را بردارد، چرا که این قوانین تنها بالا رفتن دستمزد دروازه بانان و بازیکنان ایرانی را به همراه داشت و باشگاه ها خطاب به سازمان لیگ گفته بودند، جذب دروازه بان و بازیکن ایرانی برای آنها گران تر از جذب دروازه بان و بازیکن خارجی تمام می شود.

به گزارش "ورزش سه"، سازمان لیگ در وضع قانون جذب 6 بازیکن خارجی هیچ تیمی را مکلف به اجرای آن نمی کند. تیم ها می توانند اصلا بازیکن خارجی جذب نکنند. کما اینکه درلیگ برتر هر فصل تیم هایی هستند که اصلا بازیکن خارجی جذب نمی کنند، یا تنها بر اساس نیاز یکی دو بازیکن خارجی بخدمت می گیرند و به نظر باشگاه استقلال هم باید در این مسیر گام بردارد. یعنی اگر توان مالی ندارد و نیاز فنی نمی بیند بازیکن خارجی بخدمت نگیرد. این عقلانی تر است تا اینکه مانع از بهره مندی دیگر تیم ها از این ظرفیت شود. از همه مهمتر حضور بازیکن با کیفیت خارجی در تیم های لیگ برتر سطح کیفی لیگ برتر افزایش می دهد و موجب ایجاد رقابت بین بازیکنان داخلی و خارجی می شود و این به سود فوتبال باشگاهی است. در نهایت باید گفت سازمان لیگ بر اساس گذر از قانون منع حضور خارجی ها در لیگ برتر و بررسی باز خوردهای آن دوباره این قانون را در لیگ برتر اجرایی نخواهد کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار