سریالی که توهین به شعور مخاطب است/ حتی ستارگانش هم نتوانستند نجاتش دهند
سریال "گردنزنی" به کارگردانی سامان سالور و نویسندگی زامیاد سعدوندیان، در فصل پاییز یکی از ضعیفترین آثار نمایش خانگی محسوب میشد.
به گزارش آرمان ملی آنلاین، سریال "گردنزنی" به کارگردانی سامان سالور و نویسندگی زامیاد سعدوندیان، از جمله ضعیفترین آثار نمایش خانگی در فصل پاییز بود. این سریال که به تازگی به پایان رسید، نه تنها نتواست انتظارات تماشاگران را برآورده کند، بلکه به یک اثر توهینآمیز برای مخاطبان تبدیل شد. بسیاری از تماشاگران به سرعت از دنبال کردن آن منصرف شدند و سریال را نصفهنیمه رها کردند.
در این اثر، ستارگان بزرگی حضور داشتند که متاسفانه نتوانستند از پس نقشهای خود برآیند و بدترین بازیهای حرفهایشان را در این سریال ارائه دادند. در حقیقت، "گردنزنی" از جمله آثاری است که به قول برخی منتقدان، حتی پیش از آنکه فرصتی برای نقد پیدا کند، در مسیر اشتباه خود گرفتار شده است.
یکی از مهمترین مشکلات این سریال، فیلمنامه ضعیف و بیمنطق آن بود. "گردنزنی" به قدری در ارائه یک ساختار روایی منسجم ناکام بود که حتی در فیلمهای علمی تخیلی هم میتوان حداقل انتظاراتی از منطق داستانی داشت. اما این سریال از همان ابتدا یک ژانر نامشخص و گیجکننده را دنبال کرد که هیچ تناسبی با اصول اولیه درام نداشت.
در قسمت اول، تماشاگران به امید پیدا کردن پاسخ به ابهامات و گرههای داستانی که در آن مطرح میشد، منتظر قسمتهای بعدی بودند. اما با شروع قسمت دوم، متوجه شدند که آنچه در قسمت اول مشاهده کردهاند، تنها یک بازی برای جذب مخاطب و بازارگرمی بوده است و داستان اصلاً قرار نیست به هیچ نقطهی معقولی برسد.
این ضعفهای فیلمنامهای، به سرعت به مشکلاتی اساسی تبدیل شد که از همان ابتدا تماشاگران را از ادامهی سریال دلسرد کرد. "گردنزنی" نه تنها نتوانست به یکی از آثار قابل تأمل در نمایش خانگی تبدیل شود، بلکه به انتخابی بیمحتوا برای تماشاگرانی تبدیل شد که به دنبال داستانی معنادار و قوی بودند.
در مجموع، این سریال به عنوان یک اثر تلویزیونی نه تنها ضعیف بود، بلکه به شکلی توهینآمیز به شعور مخاطب پرداخته و بسیاری را از خود راند.
ارسال نظر