پوست شیر؛ سریالی که همهچیز داشت، مگر یک پایان خوب
چند سالی است که سریالهای نمایش خانگی در ایران در کانون توجه قرار گرفتهاند، اما در چند ماه اخیر شاهد کاهش شدت این موج بودهایم.
به گزارش آرمان ملی آنلاین، به نظر میرسد رقابت بین این سریالها کمتر از گذشته است و دیگر خبری از آن هیجان و سروصدای اولیه نیست. این کاهش توجه فرصت مناسبی است تا با نگاهی تازه، تاریخچه این سریالها را مرور کنیم و نکاتی را که ممکن است تاکنون کسی جرات اشاره به آنها را نداشته باشد، بررسی کنیم. در این مطلب با شما همراه خواهیم بود تا به بررسی برخی از این واقعیتها بپردازیم.
- شهرزاد؛ داستانی که کپیبرداری از آن شروع شد
شهرزاد بدون شک یکی از محبوبترین و پربینندهترین سریالهای تاریخ نمایش خانگی است. این سریال که توانست مخاطبان بسیاری را جذب خود کند، به نوعی الگویی برای بسیاری از سازندگان شد. اما بعد از موفقیتهای اولیه، به تدریج به نظر میرسید که سازندگان دیگر نیز سعی در بازسازی و الگوبرداری از مثلث عشقی این سریال داشتند. با این حال، این الگوبرداریها نتواستند نتایج مشابهی به همراه داشته باشند و حتی با وجود کاهش کیفیت در فصول بعدی، شهرزاد همچنان طرفداران خود را حفظ کرده است.
- جیران؛ تجربهای ناامیدکننده از حسن فتحی
پس از سهگانه شهرزاد، حسن فتحی سریال «جیران» را برای نمایش خانگی ساخت. این سریال که با انتظار و هیجان فراوانی آغاز شد، در نهایت نتوانست به محبوبیت سریال قبلی او برسد. جیران با همان مثلث عشقی شناختهشده در شهرزاد، اما بدون جذابیتهای لازم و شخصیتهای ماندگار، موفقیت چندانی به دست نیاورد. بسیاری از مخاطبان این سریال را یک سوتفاهم در کارنامه حسن فتحی دانستهاند.
- پوست شیر؛ سریالی محبوب که نتوانست انتظارات را برآورده کند
سریال «پوست شیر» در ابتدا با حضور ستارگانی چون شهاب حسینی و هادی حجازیفر و همچنین داستانی متفاوت مخاطبان زیادی را جذب کرد. با این حال، هرچه سریال پیش میرفت، انتظارات مخاطبان بیشتر و بیشتر میشد و در نهایت، پایانبندی این سریال نتواست انتظارات را برآورده کند. باوجود این، «پوست شیر» همچنان یکی از سریالهای موفق در نمایش خانگی محسوب میشود و اگر پایان بهتری داشت، میتوانست جایگاهی ماندگارتر در تاریخ این صنعت پیدا کند.
- افعی تهران؛ محبوبیت کاراکتری که از داستان پیشی گرفت
در سریال «افعی تهران»، برخلاف بسیاری از سریالها که مخاطب بیشتر به روند داستان توجه دارند، شخصیت «آرمان بیانی» با بازی پیمان معادی از روند کلی داستان پیشی گرفت. مخاطبان بسیاری تنها به دلیل علاقه به این شخصیت، سریال را دنبال میکردند و حتی از ایرادات داستان چشمپوشی میکردند. این موضوع به خودی خود ایرادی ندارد، چرا که سریال «افعی تهران» کاراکتر محبوب و ماندگاری را در تاریخ نمایش خانگی به مخاطبان معرفی کرد.
- در انتهای شب؛ موفقیت یک مینیسریال بینقص
«در انتهای شب» یکی از موفقترین مینیسریالهای شبکه نمایش خانگی در چند سال اخیر است. آیدا پناهنده با ساخت این سریال با ۹ قسمت، توانست داستان را به صورت هدفمند و بدون کش دادنهای غیرضروری پیش ببرد. پایانبندی دقیق و پرمعنی این سریال باعث شد مخاطبان ارتباط عمیقی با آن برقرار کنند و «در انتهای شب» به یکی از آثار ماندگار در این صنعت تبدیل شود.
- دل؛ یک سریال با پتانسیلهای از دست رفته
سریال «دل» یکی از سریالهای جالب نمایش خانگی بود که با ایدهپردازی قابل توجهی آغاز شد. اما متاسفانه در اجرا و کارگردانی، نتوانست به درستی به پتانسیلهای خود پیادهسازی شود. اگر این سریال با پرداخت بهتر و کارگردانی قویتری ساخته میشد، میتوانست در فهرست بهترین سریالهای نمایش خانگی قرار گیرد. متاسفانه با عدم تحقق این موارد، بسیاری از مخاطبان «دل» را به عنوان یک شکست مطلق یاد کردهاند.
ارسال نظر