| کد مطلب: ۱۱۳۲۶۳۵
لینک کوتاه کپی شد

«جوکر» با حضور خانم‌های کمدین/ یکه تازی ناهید مسلمی

سرانجام و خیلی ناگهانی از «جوکر» کمدین‌های خانم که احسان علیخانی قول تولید آن را در پایان فصل اول داده بود، رونمایی شد. این فصل خاص با توجه به همه محدودیت‌ها پیش بینی می‌شد که شاید آنطوریکه باید وشاید بامزه از کار درنیاید ، اما در قسمت اول خانم‌های شرکت کننده به خصوص ناهید مسلمی، رویا میرعلمی و گیتی قاسمی مخاطبان را غافلگیر کردند.

«جوکر» با حضور خانم‌های کمدین/ یکه تازی ناهید مسلمی

به گزارش آرمان ملی آنلاین، «جوکر 2» براساس همان ساختار فصل اول آن، از اواخر بهار امسال در پلتفرم فیلیمو منتشر شد. بخش اول آن بازهم با حضور آقایان بود، اما از همان روزها زمزمه‌هایی درباره ساخت فصلی با حضور زنان هم به گوش می‌رسید. «جوکر 2» با حضور آقایان هم توانست مانند «جوکر» سال 1401، محبوب و مورد توجه قرار بگیرد. اما حالا با حضور بانوان بازیگر در این برنامه، اتفاق مهمی در ساخت رئالیتی‌شوهای اینچنینی در شبکه نمایش‌خانگی رقم خورده. در ادامه به مرور و آنالیز اولین قسمت از «جوکر 2» با حضور خانم‌ها پرداخته‌ایم.

معرفی‌ها

با وجود اینکه پیش از انتشار قسمت اول فصل بانوان، از نام‌های آنها رونمایی شده بود، اما ورود و معرفی آنها در قسمت اول، یکی از بخش‌های قابل توجه این فصل بود. در ساختار «جوکر» رسم بر این است که شرکت‌کننده‌ها اسامی رقبای خود را تا روز شروع ضبط ندادند. این موضوع کنجکاوی و سطح استرس شرکت‌کننده‌ها را بالا می‌برد و از طرفی مخاطب را مشتاق می‌کند که واکنش رقبا را در زمان روبرو شدن با هم ببیند. ناهید مسلمی، رویا میرعلمی و گیتی قاسمی هر سه بازیگرانی هستند که سال‌ها در تئاتر در کنار یکدیگر بودند و از قدرت بازی هم آگاه هستند. این سه به عنوان اولین شرکت‌کننده‌ها از دیدن هم خوشحال شدند.  اما با ورود سوسن پرور سایرین متوجه شدند که رقابت سختی در پیش است. الیکا عبدالرزاقی و نرگس محمدی در وضعیتی وارد سالن مسابقه شدند که محمدی با دیدن سایر شرکت‌کننده‌ها از آمدن پشیمان شده بود. با ورود ژاله صامتی که با لباسی شبیه به ناظم‌های مدرسه به مسابقه آمده بود، همه شوکه شدند چون می‌دانستند او یکی از کمدین‌های مهم زن حال حاضر سینما و تلویزیون ایران است. صامتی نسبت به اینکه علیخانی طبق قولش او را مجری و میزبان فصل خانم‌ها قرار نداده معترض بود و این باعث شد که مدام این موضوع را مطرح کند. آخرین شرکت‌کننده هم متین ستوده بود که بازی کمدی او را در سریال «لیسانسه‌ها» مخاطب دیده بود و در کنار دیگر خانم‌های کمدین کار سختی در پیش خواهد داشت.

بامزه‌ترین‌ها

در قسمت اول، موقعیت‌های کمدی زیادی توسط بازیگران خلق شد. اما اگر بخواهیم از خنده‌دارترین آنها بگوییم، شاید در صدر، ناهید مسلمی قرار بگیرد. او تقریبا از همه خانم‌های حاضر در مسابقه سن بالاتری دارد، اما با تکه پرانی‌های گاه و بیگاه و اصرارش بر اجرای موسیقی رپ، آن هم بی‌مقدمه مدام باعث خنده مخاطب و شرکت‌کننده‌ها می‌شود. بعد از مسلمی، رویا میرعلمی قرار می‌گیرد که با یک ترفند و استفاده نادرست از کلمات ادبیات کلاسیک و اصرار بر تعریف کردن جک‌های بی‌مزه، مدام در حال ایجاد فضای کمدی گریزناپذیر برای دیگر شرکت‌کننده‌ها است. بعد از این دو می‌توان به گیتی قاسمی اشاره کرد که اولین جوکرتایم را هم اجرا کرد و توانست کارت زرد را هم برای یک رقیب خودش همراه داشته باشد. سوسن پرور هم در رتبه بعدی بامزه‌ترین‌ها قرار می‌گیرد که در تلاش بود با ابزارها و وسایلی که به مسابقه آورده باعث خنده دیگران باشد.

کم خنده‌ها

ناهید مسلمی هرچه در خنده گرفتن موفق بود، از سوی دیگر در کنترل خنده‌اش هم از دیگران چند قدمی جلوتر است. سوسن پرور هم در با وجود موقعیت‌های زیادی که برای خنده برایش پیش آمد، توانست خودش را کنترل کند. متین ستوده هم از دیگر شرکت‌کننده‌هایی بود که بیشتر سعی می‌کند از مهلکه خندیدن فرار کند و خودش را در معرض شرایط سخت قرار ندهد. اما زمانی که گیتی قاسمی او را در جوکر تایم وارد بازی کرد توانست بر خودش مسلط باشد و نخندد. خود گیتی قاسمی هم با ترفندی که استفاده از یک قاب عکس زنی قاجاری است، خودش را سرگرم می‌کند تا تحت فشار موقعیت‌های کمدی به خنده نرسد.

منفعل‌ها

با وجود اینکه یکی از گزینه‌های مهم میان شرکت‌کننده‌ها ژاله صامتی به نظر می‌رسد، اما در قسمت اول، صامتی بسیار منفعل بود و تنها در پاسخ به موقعیت‌هایی که دیگران ایجاد می‌کردند واکنش نشان می‌داد. صامتی با سابقه کمدی که دارد سطح انتظار مخاطب را بالا برده و باید منتظر بود و دید در قسمت‌های بعد از انفعال خارج خواهد شد. الیکا عبدالرزاقی هم با وجود اینکه در قسمت اول یک کارت زرد دریافت کرد، اما در جهت خنداندن دیگر رقبایش تلاشی نکرد. متین ستوده هم دیگر شرکت‌کننده‌ای بود که جز نشان دادن یک میمیک، موقعیت کمدی ایجاد نکرد.

آقای گرداننده

براساس قولی که در ابتدای فصل اول داده شده، علیخانی در یک ساعت اول مسابقه به شرکت‌کننده‌ها فرصت می‌دهد تا کمی لبخند بزنند تا به فضا عادت کنند. اما به طور واضح درباره بانوان این فرصت بیشتر به نظر می‌آید و شاید این موضوع از تازگی شرایط هم می‌آید. تا به حال همچنین برنامه‌ای در این ساختار با حضور خانم‌ها ساخته نشده و او در تلاش است که شرایط را متعادل نگه‌دارد. علیخانی خودش هم از موقعیت‌های کمدی ایجاد شده توسط خانم‌ها می‌خندد. او می‌داند که ساختارشکنی کرده و اکر این فصل با شرایط خوب و مناسب به پایان برسد، احتمال ادامه ساخت اینگونه برنامه‌ها با حضور زنان وجود داشته باشد.  

 

منبع : فیلم نیوز
نویسنده : سوسن سیرجانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار