| کد مطلب: ۱۱۳۱۴۸۷
لینک کوتاه کپی شد

وزیر ارشاد در مورد بازگشت پرستو صالحی و معین چه گفت؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در برنامه سینمایی هفت درباره بازگشت پرستو صالحی به کشور توضیح داد: ما سر قانون حجاب در کشور که نمی‌توانیم کوتاه بیاییم اما بنای ما رفاقت است بازیگری بود که به خاطر همین مسئله حجاب محکومیت هم گرفته بود آمد، اظهار ندامت کرد بخشش هم گرفت. درباره این بازیگر هم باید بگویم که تا همین اواخر کنش‌های براندازانه داشته است.

وزیر ارشاد در مورد بازگشت پرستو صالحی و معین چه گفت؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ وزیر ارشاد همچنین درباره عبور از ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ گفت: واقعا اتفاقات عجیبی بود. ابتدا جنبشی به نام metoo فضای ناامنی را در سینما ایجاد کرده بود. بعد از آن یک بیانیه صادر کردند که تفنگت را زمین بگذار. در کجای دنیا هنرمندان به نیروی امنیتی و پلیس می‌گویند که "تفنگت را زمین بگذار؟ " بعد از آن به اتفاقات پاییز ۱۴۰۱ رسیدیم. خیلی از هنرمندان و بازیگران ما درگیر این موضوع شدند و سردمداران این مسأله بود. من و دوستانم ایستادیم و هنرمندان هم کنار آمدند. اگر می‌خواستیم مانند قبل رفتار کنیم فقط در حوزه موسیقی ۱۰۰ نفر ممنوع الکار می‌شدند. اکنون تعداد  ممنوعالکار‌ها کمتر از انگشتان ۲ دست است.

اسماعیلی درباره پرستو صالحی توضیح داد: درباره خانم صالحی من در افکار عمومی شنیدم. ما یک قاعده کلی داریم که همه افراد می‌توانند به کشور وارد شوند. خانم صالحی تا همین اواخر کنش‌های پرخاشگرانه داشتند. بنای ما این است که حداکثر رقابت را در حوزه فرهنگ اینجاد کنیم. بازیگری مانند ایشان بود که کشف حجاب کرده بود، اما دوباره برگشت و ابراز ندامت کرد. پیش خود من هم آمده بود و دستگاه قضایی هم همراهی بسیار خوبی ایجاد کرد.

وی درباره بازگشت معین نیز توضیح داد: این سوال عادی یک خبرنگار بود و من هم پاسخ دادم. آقای معین هم یک ایرانی هستند و هر زمان که بخواهند می‌توانند وارد ایران شوند و اجراهایشان هم طبق قوانین کشور باشد. ولی از طرفی مثلا یکی از بازیگرانی که قرار بود به ایران برگردد شاکی خصوصی داشت و این موضوع دیگر ربطی به حاکمیت ندارد. یکی از شعار‌های رئیس جمهور شهید بازگشت ایرانیان خارج از کشور بوده است. من هم همه جا اعلام کردم که فضای بازگشت همه ایرانیان را فراهم می‌کنیم و این کار را هم کردیم. خواننده‌ای داشتیم که ۴۵ سال در ایران اجازه فعالیت نداشت، اما مشکلش را برطرف کردیم.

 

 

منبع : اطلاعات آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار