| کد مطلب: ۱۱۴۱۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد

جدیت استان تهران در طرد افغانی های مهاجر/ کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز استفاده کنند چقدر جریمه می شوند؟

علیرضا فخاری استاندار تهران گفت: ساماندهی اتباع غیرمجاز و طرد آنها در سطح پایتخت با جدیت کامل در حال اجرا است.

جدیت استان تهران در طرد افغانی های مهاجر/ کارفرمایانی که اتباع غیرمجاز استفاده کنند چقدر جریمه می شوند؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  علیرضا فخاری استاندار تهران روز دوشنبه با اشاره به اینکه این طرح تا پایان خروج همه اتباع غیرمجاز در سطح استان ادامه دارد، افزود: طرح ساماندهی اتباع خارجی از اواخر سال گذشته تاکنون در سطح استان در حال اجراست و هر اتباعی از هر کشوری اگر خارج از ضوابط ورود به کشور عمل کرده باشد، غیرمجاز تشخیص داده شده و حتما باید کشور را ترک کند.

وی با بیان اینکه در این موضوع هیچ مماشاتی صورت نمی‌گیرد، ادامه داد: طرح ساماندهی با همکاری دستگاه‌های مربوطه برای طرد اتباع خارجی غیرمجاز چشمگیر بوده و با توجه به تشکیل قرارگاه مخصوص این موضوع در استان تهران، در نیمه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود چهار و نیم برابر افزایش داشته‌ایم. 

استاندار تهران اظهار کرد: کارفرمایانی که از نیروی کار اتباع غیرمجاز استفاده کنند، طبق مصوبات این طرح جریمه خواهند شد؛ طبق ماده ۱۸۱ قانون کار، به کارگیری اتباع غیرمجاز روزانه یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان جریمه نقدی دارد و ما در این طرح ضربتی عمل خواهیم کرد.

فخاری یادآور شد: همکاری با نیروی انتظامی و سایر عواملی که در شناسایی این اتباع غیرمجاز اقدام می‌کنند، جزو وظایف ذاتی و جاری فرمانداری‌هاست که به صورت روزانه گزارش‌های فعالیت خود در این زمینه را برای ما ارسال کنند و ما نیز به صورت دقیق آنها را کنترل خواهیم کرد.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار