| کد مطلب: ۱۱۴۰۸۱۳
لینک کوتاه کپی شد

سفیر جدید انگلیس در ایران کیست؟

«هوگو بندیکت شورتر» سفیر جدید این کشور در ایران خواهد بود که به‌زودی نیز فعالیت خود را در تهران آغاز می‌کند.

سفیر جدید انگلیس در ایران کیست؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، سفیر جدید انگلیس در ایران که در ماه جاری میلادی ماموریت خود را در تهران آغاز می‌کند، پیشتر به‌عنوان سفیر لندن در بیروت و همچنین کاردار موقت انگلیس در افغانستان فعالیت کرده است.

وزارت امور خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کرد «هوگو بندیکت شورتر» سفیر جدید این کشور در ایران خواهد بود که به‌زودی نیز فعالیت خود را در تهران آغاز می‌کند.

پیش از شورتر، «سایمون شرکلیف» از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ عهده‌دار مسئولیت سفارت انگلیس در تهران بود.

هوگو شورتر متولد ۱۱ اوت ۱۹۹۶ است و اکنون ۵۸ سال دارد. او در ژانویه ۲۰۲۲ به‌عنوان کاردار موقت انگلیس در افغانستان منصوب شد و پیشتر، مدیر بخش قاره آمریکا و کشور‌های در حال توسعه جزایر کوچک در وزارت امور خارجه انگلیس از ژانویه ۲۰۱۹ تا ژانویه ۲۰۲۲ بود.

هوگو شورتر پیش از آن، از نوامبر تا دسامبر ۲۰۱۸ مدیر موقت ارتباطات وزارت امور خارجه بود و در مدت زمان بین سپتامبر ۲۰۱۵ تا اوت ۲۰۱۸ به‌عنوان سفیر انگلیس در لبنان خدمت می‌کرد.

او همچنین قبل‌تر از آن، به‌عنوان رئیس اداره امور خارجی اروپا در مورد طیف گسترده‌ای از اولویت‌های سیاست خارجی لندن به وزیر امور خارجه کشور خود مشاوره می‌داد.

شورتر علاوه‌براین، امور سیاست خارجی بریتانیا در گروه هفت/هشت (G ۷/۸) را که پس از فعالیت و تمرکز در حوزه سیاست دفاعی، امنیتی و تجاری هماهنگ کرده است.

او در پست‌های دیگری نیز به‌عنوان مشاور وزیر در امور اروپا، مسائل جهانی، پاریس و ... فعالیت داشته است.

این دیپلمات انگلیسی از دانشگاه آکسفورد و همچنین دانشکده ملی اداری فارغ‌التحصیل شده و در ریودوژانیرو به مدرسه رفته است.

منبع : ایسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار