| کد مطلب: ۱۱۴۰۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد

فرمانده نیروی دریایی سپاه: به موشک‌های دارای هوش مصنوعی مجهز شده‌ایم

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه همه توانمندی‌های خود را در معرض عموم به نمایش نمی‌گذاریم، گفت: خود را به موشک‌های دارای هوش مصنوعی و پهپاد مجهز کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: به موشک‌های دارای هوش مصنوعی مجهز شده‌ایم

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروهای مسلح ایران در سالهای گذشته خود را برای مقابله با انواع تهدیدات آماده کرده‌اند.

 او در گفت‌وگو با شبکه العالم به تنگه هزمز اشاره کرد و گفت: تنگه هرمز تنگه‌ای بسیار مهم و راهبردی است که در جنوب ایران قرار دارد و متعلق به ایران و کشورهای همسایه است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: پیام صلح و دوستی به دوستان این است که «ما می‌توانیم»، اما پیام به دشمنان این است که اگر بخواهند در منطقه با آتش بازی کنند، قاطعانه در مقابلشان خواهیم ایستاد. ما مطمئن هستیم که دشمنان برای فروش تسلیحاتشان نیاز به دشمن تراشی دارند، بنابراین آنها برای مسلمانان دشمن تراشی می‌کنند.

دریادار تنگسیری گفت: اسلام به ما اجازه حمله به هیچ کشوری را نمی‌دهد مگر اینکه به ما تعرض کنند، اما دشمنان می‌خواهند سلاح‌های خود را در بازار بفروشند و مدت حضور نامشروعشان در منطقه را افزایش دهند لذا نیازمند دشمن تراشی هستند و به همین دلیل در گوش دیگران نجوا می‌کنند که ایران برای شما و منافعتان خطرناک است.

وی افزود: لذا اگر منافع ملی و اسلامی ما ضربه نخورد، هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهیم اما در هر صورت از مظلوم دفاع می‌کنیم، اگر کشوری اسلامی هدف حمله کشوری غیراسلامی قرار گیرد یا کشورهای همسایه مصمم به ایستادگی در برابر قلدرمآبی و اوباشگری آمریکا و دیگران باشند، ما به آنها کمک خواهیم کرد. شما تحولاتی را که در کشور قطر روی داد را دیدید، ما آماده بودیم که هر کمکی از دستمان برمی آید به این کشور مسلمان انجام دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه داد: در محاصره‌ای که کشور قطر شاهد آن بود، ارتباط آن با ایران فقط از طریق مناطق هوایی و دریایی بود، لذا ما این دو زمینه را به روی یک کشور مسلمان باز کردیم و اگر هر طرفی بخواهد به چنین کشورهایی حمله کند، نه فقط دست بسته نمی‌ایستیم بلکه به دفاع از آنها خواهیم شتافت.

وی گفت: بر این اساس، پیامی که می‌گوید «ما می توانیم» خطاب به مسلمانان و دوستان ما در منطقه است، این پیامی قوی و حاکی از آن است که ما در مقابل دشمن می‌ایستیم و تسلیم فشارها نخواهیم شد، ما مرگ را انتخاب می‌کنیم، اما تسلیم هیچ بی عدالتی و قلدرمآبینمی‌شویم.

دریادار تنگسیری درباره توانمندی نظامی ایران اظهار داشت: در طول سال زرمایش های متعددی در منطقه و خارج آن انجام می‌دهیم. ما تمام سناریوهایی را که دشمن ممکن است در یک منطقه جغرافیایی مثلاً خلیج فارس یا حتی خارج از آن انجام دهد، می‌سنجیم و بر اساس آن آموزش و طراحی را انجام می‌دهیم.

وی گفت: ما خود را برای هر شرایطی آماده می‌کنیم و رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا حفظه الله و فرمانده کل سپاه همواره بر ضرورت آمادگی و هوشیاری کامل برای مواجهه با شرایط عادی یا استثنایی در منطقه تاکید می‌کنند، یکی از این موارد بازی نتانیاهو با آتش و روشن کردن شعله آن است و ما حتی برای آن نیز آموزش‌های متفاوتی را طراحی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ۴۴ سال است که این وضعیت وجود دارد، ما جنگ را پشت سر گذاشتیم، ما برای هر شرایطی برنامه داریم که یکی از این برنامه‌ها مقابله با چنین اتفاقاتی است که در آینده با آنها مواجه خواهیم شد، ما سناریویی هایی برای درگیری با دشمن را طراحی کرده‌ایم.

دریادار تنگسیری افزود: ما رهبری آگاه، دانا، زیرک و باهوش داریم که آینده را به خوبی می بیند. ۲۰ سال قبل مقام معظم رهبری نکاتی را درباره هوش مصنوعی بیان فرمودند به ویژه درباره جنگ مدرن لذا موشک‌هایی در بردهای مختلف ساختیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تصریح کرد: وقتی وارد جنگ تحمیلی ۸ ساله شدیم، بالاترین یا بهترین موشکی که در آن زمان داشتیم موشک هارپونبا برد ۴۰ کیلومتر بود، اما امروز در وزارت دفاع موشک‌هایی با بردهای مختلف در حال ساخت است که این نشان دهنده چشم انداز آینده ما است.

وی گفت: ناوها و کشتی‌های نظامی در اختیار نیروهای نظامی ما را که می‌بینید، قبلاً از خارج وارد می‌کردیم اما ما الان آنها را می‌سازیم، این همان دیدگاه ما نسبت به آینده است که بر اساس منویات رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا می‌باشد یعنی ما هر روز خود را برای مقابله با انواع تهدیدات مدرن آماده می‌کنیم لذا خود را به موشک‌های دارای هوش مصنوعی و پهپاد مجهز کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: ما همه کارهایی را که در رزمایش‌ها انجام می‌دهیم بخشی از توان نظامی مان است زیرا همه توانمندی‌های خود را در معرض عموم به نمایش نمی‌گذاریم.

دریادار تنگسیری انفجار دستگاه‌های ارتباطی (پیجرها) توسط رژیم صهیونیستی در لبنان را جنایت توصیف کرد و گفت: غیرنظامیان از این دستگاه‌های اطلاع‌رسانی یا همان پیجر استفاده می‌کنند و اسرائیلی‌ها اقدام به خرابکاری صنعتی در این دستگاه‌ها کرده‌اند، این هنر نیست و ما به طور حتم چنین اقداماتی را نمی‌پذیریم.

وی افزود: زمانی که جنگ اوکراین اتفاق افتاد، دیدیم که غربی‌ها چگونه رفتار کردند و دنیا آرام ننشست اما در یک کشور مسلمان که آشکارا اقدامات ناجوانمردانه و جنایت علیه آن انجام می‌شود، می‌بینید که غربی‌ها آن را محکوم نمی‌کنند و مواضع شأن درخصوص انفجار پیجرها فقط کلامی است. این نوع مواضع کافی نیست و سودی ندارد، آنان فقط از صهیونیست‌ها دفاع می‌کنند.

 

منبع : مهر

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار