| کد مطلب: ۱۱۳۹۱۵۱
لینک کوتاه کپی شد

پزشکیان در سازمان ملل: صلح و امنیت در جهان با رعایت حقوق همه انسان ها رعایت خواهد شد

رئیس جمهور در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: باید هرچه زودتر آتش‌بس دائمی در غزه و لبنان برقرار گردد و وحشی‌گری و جنایت اسرائیل خاتمه یابد.

پزشکیان در سازمان ملل: صلح و امنیت در جهان با رعایت حقوق همه انسان ها رعایت خواهد شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور بامداد چهارشنبه در سخنرانی خود در هفتادونهمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار کرد: آغاز به کار هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد را تبریک می‌گویم و امیدوارم که موضوع مهم این اجلاس، یعنی صلح، توسعه پایدار و کرامت انسانی افقی روشن در برابر نسل‌های کنونی و آینده بگشاید.

 سیدابراهیم رئیسی در راه خدمت به مردم ایران شهید شد

وی ادامه داد: سال گذشته، رئیس‌جمهور خدمتگذار کشورم، سید ابراهیم رئیسی از همین سخنگاه با شما سخن گفت. او در راه خدمت به مردم ایران شهید شد. روحش شاد. من اینک برای اولین بار از جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران با شما سخن می‌گویم. مردم ما در انتخاب من به شعار محوری «وفاق ملی» رأی دادند.

پزشکیان یادآور شد: این شعار منطبق بر دستور خدای تبارک و تعالی در قرآن کریم است. مطابق آموزه‌های قرآن در آفرینش، انسان‌ها همگی از یک ریشه‌اند. پیامبران آمده‌اند که اختلافات را بر مبنای کتاب حل و فصل کنند. انسان‌ها اختلاف نمی‌کنند مگر آنکه زیاده‌طلبی و تمامیت‌خواهی آنان را از راه حق دور کند.

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: امام علی (ع) خطاب به یکی از فرمانداران می‌فرماید با تمام وجود به مردم مهر بورزید، محبت کنید و لطف خود را شامل حال آنان بگردانید، مبادا با مردمان تحت فرمان خویش با نامهربانی و خشونت برخورد کنید؛ زیرا مردم دو دسته‌اند: یا برادر دینی تو هستند و یا در خلقت با تو برابرند.

پزشکیان با بیان اینکه رسالت همه پیامبران استقرار و گسترش حق و عدالت در جامعه بین همه انسان‌ها به دور از رنگ، نژاد، جنسیت و زبان بوده است، اظهار کرد: صلح و امنیت در جهان مستقر نخواهد شد، مگر اینکه حقوق همه انسان‌ها، جوامع و ملت‌ها در چارچوب عدالت و انصاف رعایت شود. اکنون سئوال اینجاست که آیا علت جنگ و خونریزی که در دنیای امروز در جریان است؛ غیر از این است که متجاوزی به حقوق دیگران تجاوز کرده و حقوق ملتی را نادیده گرفته است، تبعیض و نابرابری را اعمال کرده و گروهی را در ضعف و عقب ماندگی نگه داشته و حق و حقوق دیگران را نادیده انگاشته است؟

 تا به ریشه‌های نابسامانی‌ها نپردازیم، نمی‌توانیم آینده فرزندانمان را از تاریکی نجات دهیم

وی افزود: تا زمانی که بی‌عدالتی، ظلم، زیاده خواهی، فقر و جهل در منطقه‌ای حاکم باشد، جنگ و خونریزی ادامه خواهد داشت. ما تا به ریشه‌های این نابسامانی‌ها نپردازیم، نمی‌توانیم آینده فرزندانمان را از تاریکی و نابودی نجات دهیم.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار