| کد مطلب: ۱۱۳۸۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد

صدور کارت شناسایی برای اتباع از روی عنبیه چشم

سخنگوی کمیسیون شوراها در مجلس گفت:ظرف هفته آینده بررسی طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون شوراها به اتمام می‌رسد و گزارش مصوبات کمیسیون برای بررسی در صحن مجلس به هیئت رئیسه ارائه می‌شود.

صدور کارت شناسایی برای اتباع از روی عنبیه چشم

به گزارش آرمان ملی آنلاین،  ​ولی‌الله بیاتی، سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون برای ادامه بررسی «طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت»، اظهار کرد: تاکنون ۶ جلسه برای بررسی این طرح با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های مختلف در این کمیسیون برگزار شده است که اعضا با کلیات این طرح موافقت کردند و تعدادی از مواد آن نیز به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به برخی از مفاد طرح مذکور، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر یکسری اتباع غیرمجاز در کشورمان هستند و یکسری هم مجاز هستند، برای ساماندهی آنان نیازمند قانون هستیم. در طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت پیش‌بینی کردیم که اقامت اتباع خارجی در کشورمان موقت است و ما اقامت دائم نداریم. همچنین ما شرایطی را برای پذیرش اتباع خارجی در این طرح پیش بینی می‌کنیم تا اگر آنان قانون را رعایت نکنند، به سرعت از کشور اخراج شوند.

بیاتی تاکید کرد: همچنین کارت شناسایی برای آنان صادر خواهد شد و شناسایی آنان از روی عنبیه چشم خواهد بود. تمام اطلاعات افراد در این کارت تعبیه شده و مکان عبور آنان مشخص خواهد بود.

وی با بیان اینکه هنوز جزئیات طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت به طور کامل بررسی نشده است، گفت: این طرح ۶۰ ماده دارد که حدود ۴۰ ماده از آن تصویب شده است؛ البته برخی از مواد نیز به کارگروهی در کمیسیون برای بررسی بیشتر ارجاع شده است. با وجود این، پیش‌بینی می‌شود که ظرف هفته آینده بررسی طرح تأسیس سازمان ملی مهاجرت در کمیسیون شوراها به اتمام برسد و گزارش مصوبات کمیسیون برای بررسی در صحن مجلس، به هیئت رئیسه ارائه شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار