| کد مطلب: ۱۱۳۸۱۷۱
لینک کوتاه کپی شد

خبر های موشکی فرمانده ارشد نظامی /موشک های بالستیک را کشف و رصد می کنیم

امیرسرتیپ خوش قلب گفت: با توانمندی متخصصان داخلی در مدت زمان کمتر از یک سال هم برد راداری و اپتیک پرنده کرار طرح رسول را افزایش دادیم و هم آن را به یک پرنده شبکه پذیر تبدیل کردیم.

خبر های موشکی فرمانده ارشد نظامی /موشک های بالستیک را کشف و رصد می کنیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛  سرتیپ محمد یوسفی خوش‌قلب  اظهار کرد: امروز ما به دنبال بکارگیری پهپاد مجهز به رادار هستیم تا از پهپادها به عنوان یک رادار هواپایه استفاده کنیم و در حال انتقال ظرفیت‌های اپتیک بر روی پهپاد هستیم. همچنین از پهپاد به عنوان یک رله ارتباطی و پرنده‌ای که در حوزه جنگ و دفاع الکترونیک به ما کمک کنند، استفاده می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز فرماندهی و کنترل فضایی در پدافند هوایی افزود: امروز در نیروی پدافند هوایی با توجه به ظرفیت‌ها و امکاناتی که در سطح کشور وجود دارد، یک مرکز فرماندهی کنترل فضایی داریم که می‌تواند اهدافی که در بخش قابل تعریف فضایی پدافند در فضا وجود دارد مثل موشک بالستیک را مورد کشف و رصد قرار دهد. در این حوزه ما ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار خوبی داریم و در تعدادی از اماکن مأموریتی خود بسیاری از این ظرفیت‌ها را راه اندازی کردیم و بزودی تجهیز و به کارگیری ظرفیت‌های حوزه وسیع‌تر دفاع ضد بالستیک را به کار خواهیم گرفت.

وی اعلام کرد: با توانمندی متخصصان داخلی در مدت زمان کمتر از یک سال هم برد راداری و اپتیک پرنده کرار طرح رسول را افزایش دادیم و هم آن را به یک پرنده شبکه پذیر تبدیل کردیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان این‌که «ما در ارتباط با افزایش ارتفاع و برد عملیاتی این سامانه توانسته‌ایم اقدامات خیلی خوبی انجام دهیم»، تصریح کرد: روزی که این سامانه رونمایی شد از یک نوع موشک استفاده می‌کرد ولی امروز تقریباً این پرنده از تنوع موشکی برخوردار است؛ یعنی با توجه به نیاز عملیاتی، سرزمینی و منطقه جغرافیایی که قرار است مأموریت در آنجا انجام شود از چندین نوع موشک استفاده می‌کند.

وی با بیان این‌که «سامانه‌های متنوع و متعددی برای پاسخگویی به تهدیدات متنوع و پر حجم داریم»، خاطرنشان کرد: نیروی پدافند هوایی در طول سال‌های گذشته توانسته در حوزه‌های خاص تهدیدات، مانند ریزپرنده‌ها، کروز، هواپیماهای بدون سرنشین و … امکانات خیلی خوبی در بحث دفاع لیزری ایجاد کند و در مقابله با بخشی از تهدیدات و حوزه‌های ویژه و با اولویت بندی این توانمندی‌ها را پیاده سازی کرده‌ایم. امروز در مراکز علمی و دانشجویی پدافند، مباحث جدید و به روز مطرح می‌شود. ما بلافاصله تهدیدات روز را هم از جنبه تهدید، هم از جنبه فنی و هم از جنبه مقابله‌ای وارد مراکز علمی و دانشی می‌کنیم، اتاق‌های فکر تشکیل می‌دهیم و راهکار مناسب را پیش‌بینی می‌کنیم.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار