| کد مطلب: ۱۱۳۵۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

عراقچی: ایران خواهان تنش‌زدایی از منطقه است

«مایکل مارتین» وزیر امور خارجه ایرلند در تماس تلفنی با «سیدعباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان، انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه را تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

عراقچی: ایران خواهان تنش‌زدایی از منطقه است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  وزیر امور خارجه ایرلند در خصوص تحولات غزه، ضمن ابراز نگرانی از  گسترش تنش در منطقه خاورمیانه و به ویژه لبنان اظهار داشت: ایرلند خواهان آتش بس فوری در غزه و تبادل اسرا می‌باشد تا امکانی فراهم شود که کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه ارسال گردد.

عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نیز با تشکر از تبریک همتای ایرلندی، توسعه بیش از پیش مناسبات مبتنی بر احترام متقابل با ایرلند را  ممکن و در دسترس ارزیابی نمود.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص تحولات غرب آسیا ضمن تاکید بر ضرورت توقف فوری جنگ علیه مردم غزه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر توافق مورد نظر حماس و مردم  فلسطین حمایت می کند.

 وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تنش‌زدایی از منطقه است، اما نتانیاهو و رژیم صهیونیستی به دنبال گسترش خشونت و تسری آن به سایر مناطق از جمله کرانه باختری هستند. لذا همه باید برای توقف خشونت در غزه، تلاش فوری و موثر نمایند.

طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی، موضوعات مورد علاقه از جمله مذاکرات مربوط به رفع تحریم‌ها و همچنین بحران اوکراین را مورد توجه و تبادل نظر قرار داده و بر ادامه مشورت های سیاسی میان 2 طرف تاکید کردند.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار