| کد مطلب: ۱۱۳۵۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد

گروسی: پاسخی از رئیس‌جمهور ایران دریافت کرده‌ام

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از آمادگی خود برای تعامل با رئیس‌جمهور جدید ایران خبر داد و بر لزوم ادامه همکاری تهران با آژانس اتمی تاکید کرد.

گروسی: پاسخی از رئیس‌جمهور ایران دریافت کرده‌ام

به گزارش آرمان ملی آنلاین، «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگوی اختصاصی با العربیه به برنامه هسته‌ای ایران پرداخت و نسبت به «ادامه انباشت اورانیوم غنی شده در این کشور» ابراز نگرانی کرد.

او در ادامه تصریح کرد: پاسخی از رئیس‌جمهور جدید ایران دریافت کردم و او موافقت کرده است که باید دیدار کنیم. باید تلاش کنیم این کار را در زمان مناسب انجام دهیم. امیدوارم زمان مناسب برای او هر چه زودتر باشد.

مدیرکل آژانس اتمی پاسخ رئیس‌جمهور ایران را نشان دهنده وجود پتانسیل برای گفت‌وگوهای تازه میان ۲ طرف با هدف تضمین ماهیت صلح آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران دانست.

گروسی بدون اشاره به همکاری‌های مستمر و همیشگی تهران با آژانس اتمی گروسی بر لزوم افزایش شفافیت و همکاری ایران، به‌ویژه با توجه به پیشرفت در توانمندی‌های هسته‌ای این کشور تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه نگرانی‌های جاری مربوط به درگیری بین روسیه و اوکراین، به ویژه خطرات ناشی از نیروگاه‌های هسته‌ای واقع در نزدیکی مناطق جنگی فعال را برجسته و بر تعهد آژانس اتمی به تضمین ایمنی این تاسیسات به‌رغم چالش‌ها و عدم قطعیت‌ها تاکید کرد.

رافائل گروسی همچنین با تاکید بر اهمیت بی‌طرفی آژانس اتمی خاطرنشان کرد که ارزیابی‌های آنها صرفاً بر اساس اطلاعات تأیید شده مستقل برای جلوگیری از سیاسی شدن گزارش‌های هسته‌ای این نهاد بین‌المللی است.وی درباره گسترش سلاح‌های هسته‌ای و نقش آژانس اتمی در کاهش خطرات تشدید هسته‌ای، به ویژه در مناطق تشدید تنش صحبت و بر اهمیت ادامه گفت‌وگو و ضرورت همکاری بین‌المللی برای مقابله موثر با این چالش‌ها تاکید کرد.

مدیرکل آژانس اتمی در ادامه بر جاه‌طلبی‌های هسته‌ای عربستان سعودی نیز مهر تائید زد و نقش آژانس در حصول اطمینان از اینکه هرگونه تحولات آتی در برنامه هسته‌ای پادشاهی عربستان با پادمان‌های بین‌المللی و استانداردهای عدم اشاعه تبعیت می‌کند، تأیید کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار