| کد مطلب: ۱۱۳۵۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد

مسعود پزشکیان:اگر با تحریم و فشار وادار به انجام کاری شویم، رویکرد و رفتار ما تغییر خواهد کرد

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران هرگونه تجاوزگری در دنیا را محکوم می‌کند، گفت: سیاست ما صلح و دوستی، پرهیز از تنش و درگیری و تعامل و گسترش روابط با همه کشورهای دنیا است، ولی اگر قرار باشد کشور ما با تحریم و فشار وادار به انجام کاری شود، قطعا رویکرد و رفتار ما نیز به سمت و سوی دیگری سوق داده خواهد شد.

مسعود پزشکیان:اگر با تحریم و فشار وادار به انجام کاری شویم، رویکرد و رفتار ما تغییر خواهد کرد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ مسعود پزشکیان شامگاه چهارشنبه در پاسخ به تماس تلفنی یوناس گاهر اشتوره، نخست وزیر نروژ، با اشاره به پیشینه تاریخی روابط دو کشور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به گسترش تعاملات با نروژ است و امیدواریم این گفتگوها منجر به تقویت و تحکیم روابط دو کشور و همچنین رسیدن به راهکارهای مشترک برای استقرار صلح و ثبات و افزایش امنیت در جهان شود.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر نقش امنیت‌ساز ایران در منطقه و جهان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره ضمن تلاش برای گسترش صلح و دوستی، هرگونه تجاوزگری در هر نقطه‌ای را محکوم کرده و آماده همکاری برای توقف جنگ خشونت و نا امنی در جهان است.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از پیمان‌شکنی دولت آمریکا در برجام و گلایه‌مندی از کشورهای اروپایی در عدم پایبندی به تعهداتشان در این توافق گفت: جمهوری اسلامی ایران در توافق برجام به تمام تعهدات خود عمل کرد اما این آمریکا بود که علاوه بر پیمان‌شکنی و خروج یکطرفه از این توافق، به افزایش فشار و تحریم علیه کشور و مردم ما روی آورد و متاسفانه کشورهای اروپایی نیز برخلاف انتظار، حتی یک بند از تعهدات خود را اجرایی نکردند.

 پزشکیان تاکید کرد: سیاست ما صلح و دوستی، پرهیز از تنش و درگیری و تعامل و گسترش روابط با همه کشورهای دنیا است، ولی اگر قرار باشد کشور ما با تحریم و فشار وادار به انجام کاری شود، قطعا رویکرد و رفتار ما نیز به سمت و سوی دیگری سوق داده خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین ضمن انتقاد از رفتار دوگانه آمریکا و برخی کشورهای غربی در زمینه حقوق بشر و دموکراسی افزود: اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی به خاطر بدرفتاری با یک فرد، دیگر کشورها را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند، اما در مقابل به خاک و خون کشیده شدن دهها هزار زن و کودک و پیر و جوان بی‌گناه در غزه و بمباران مناطق غیر نظامی، مدارس و بیمارستان‌ها در این منطقه توسط رژیم صهیونیستی نه تنها سکوت کرده‌اند، بلکه از این رژیم حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کنند با کدام معیار و منطقی همخوانی و سازگاری دارد؟

 پزشکیان با قدردانی از مواضع دولت نروژ در حمایت از مردم فلسطین از نخست وزیر این کشور خواست در تعامل بیشتر با دیگر کشورهای اروپایی، در جهت توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه تلاش کند.

یوناس گاهر اشتوره، نخست وزیر نروژ نیز در این گفتگوی تلفنی روابط ایران و نروژ را دوستانه و تاریخی توصیف کرد و گفت: نروژ همواره خود را دوست ایران دانسته و خواستار پیشرفت و رفاه بیشتر ملت ایران بوده و خواهد بود.

نخست وزیر نروژ همچنین با ابراز نگرانی از افزایش تنش‌ها در منطقه به ویژه حملات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم غزه گفت: ما جنگ اسرائیل بر علیه غزه و عواقب فاجعه‌بار آن را محکوم کرده‌ایم، نروژ به همراه ایرلند و اسپانیا جزو اولین کشورهای اروپایی بود که حق مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل را به رسمیت شناخته است و امیدواریم هر چه زودتر این اتفاقات تلخ و تاسف‌بار پایان یابد.

 

منبع : پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار