| کد مطلب: ۱۱۳۴۹۸۲
لینک کوتاه کپی شد

۱۲ نفری که کابینه پزشکیان را تکمیل خواهند کرد

پس از رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به تمامی وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان و تشکیل هیئت وزیران دولت چهاردهم، روند انتصاب یا ابقای معاونان رئیس‌جمهوری و رؤسای سازمان‌های دولتی شتاب بیشتری گرفت، اما با گذشت یک‌ماه از آغاز به کار رسمی دولت چهاردهم هنوز تکلیف ۱۲ سمت، در کابینه مشخص نشده است.

۱۲ نفری که کابینه پزشکیان را تکمیل خواهند کرد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مسعود پزشکیان نهمین رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و رئیس چهاردهمین هیئت دولت پس از انقلاب، در هفته‌های گذشته با انتصاب برخی از کلیدی‌ترین معاونانش، گام‌هایی اساسی برای تکمیل بخش انتصابی کابینه برداشت و در این روند تکلیف معاون اول و معاونان پارلمانی، حقوقی، علمی و امور زنان و خانواده را مشخص و همچنین با انتصاب رؤسای سازمان‌های برنامه و بودجه، محیط‌ زیست، انرژی اتمی و بنیاد شهید، بخش دیگری از احکام باقی‌مانده را صادر کرد. با این‌حال همچنان وضعیت انتصاب سخنگوی دولت، ریاست دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهوری، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شورای رقابت، صندوق توسعه ملی، و سازمان‌های استاندارد، اسناد و کتابخانه ملی و اداری و استخدامی مشخص نشده است.

وضعیت ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری و البته معاونت راهبردی (در صورت باقی‌ماندن این سمت) نیز پس از استعفای محمدجواد ظریف از این سمت‌ها، نامشخص باقی مانده است. انتصاب معاون اقتصادی، مشاور امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر که هم‌اکنون اسکندر مؤمنی وزیر کشور، مسئولیت آن را بر عهده دارد نیز از دیگر مواردی است که نیازمند تعیین تکلیف رئیس‌جمهوری برای نهایی‌شدن روند تکمیل کابینه دولت چهاردهم است.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار