| کد مطلب: ۱۱۳۴۹۱۵
لینک کوتاه کپی شد

آمریکا برای پزشکیان ویزا صادر می کند؟

طی روزهای اخیر شاهد فضاسازی‌های جدید ازسوی تصمیم‌سازان آمریکایی درباره دولت چهاردهم بوده‌ایم؛ رویکردی که تازه‌ترین آن، نامه ۵ سناتور آمریکایی به بایدن و طرح درخواست عدم صدور ویزا برای پزشکیان به‌منظور شرکت در مجمع‌عمومی سازمان‌ملل در نیویورک بوده‌است. در چنین شرایطی نوع مواجهه ایران و آمریکا با تنش‌های پیش رو از ذهن‌مشغولی‌های این روزهای رسانه‌ها و تحلیلگران بین‌المللی است.

آمریکا برای پزشکیان ویزا صادر می کند؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، حسن بهشتی پور، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت و گویی، با اشاره به فضاسازی‌های اخیر در آمریکا درباره حضور احتمالی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل طی روزهای آینده و درخواست عدم صدور ویزا برای پزشکیان گفت: اگرچه مرور تحولات گذشته نشان می‌دهد احتمال انجام هر کاری ازسوی آمریکایی‌ها وجود دارد، اما چنین اقدام‌هایی بیشتر جنبه خبرسازی دارد.

بهشتی‌پور عنوان کرد: این‌گونه اقدام‌ها به‌طور معمول ازسوی بخش‌های رسانه‌ای آمریکا و با مدیریت سناتورها یا دیپلمات‌های بازنشسته و باهدف ایجاد پایه‌ای برای خبرسازی‌ها، فضاسازی‌های و جریان‌سازی‌های سیاسی – رسانه‌ای انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در دوره‌های گذشته نیز شاهد چنین فضاسازی‌هایی علیه روسای‌جمهور ایران بوده‌ایم، ابراز کرد: معتقدم آمریکایی‌ها به پزشکیان ویزا خواهند داد، اما از این دست جریان‌سازی‌های رسانه‌ای بهره‌برداری سیاسی می‌کنند. موضوع اصلی این است که آمریکایی‌ها براساس اساسنامه سازمان ملل متحد، موظفند برای هیات‌های خارجی به‌منظور شرکت در مجمع‌عمومی سازمان‌ملل در شهر نیویورک ویزا صادر کنند، اما عملا در گذشته شاهد زیرپا گذاشتن این قانون ازسوی آنان بوده‌ایم.

منبع : همشهری آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار