| کد مطلب: ۱۱۳۴۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد

احمد زید آبادی: امروز روز آزمون مجلس است

یک تحلیلگر سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص رای اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی گفت: امروز روز آزمون مجلس است.

احمد زید آبادی: امروز روز آزمون مجلس است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛احمد زید آبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: «مسعود پزشکیان در جهت تحقق رویکرد «وفاق» خود حداکثر نرمش و انعطاف را در معرفی وزیران کابینه خود به مجلس نشان داده و با توجه به وضعیت سیاسی خاص کشور، کار درستی هم کرده است.

امروز اما روز آزمون مجلس در پاسخ مثبت یا منفی آن به رویکرد مصالحه‌جویانه‌ی دکتر پزشکیان است. در میان وزیران معرفی شده به مجلس، دکتر ظفرقندی به طور خاص، به صورت معیار سنجش پاسخ مثبت یا منفی نمایندگان به رویکرد وفاق‌محور آقای پزشکیان درآمده است.

دکتر ظفرقندی از یک طرف مورد حمایت عموم وزرای بهداشت سابق کشور با علایق و سلایق مختلف قرار گرفته و از طرف دیگر بیشترین حساسیت طیف تندرو مجلس بر روی او متمرکز شده است. به همین دلیل، میزان رأی او برای سنجش گرایش کلی نمایندگان جنبه‌ی نمادین هم پیدا کرده است.

اگر مجلس به عموم وزیران پیشنهادی رئیس‌جمهور از جمله آقای ظفرقندی رأی اعتماد دهد، در آن صورت می‌توان به حرکت رو به جلوی دولت جدید بر اساس تفاهم و وفاق امیدوار شد، اما اگر جز این باشد، یعنی اگر حتی فقط دکتر ظفرقندی از سد مجلس عبور نکند، در آن صورت، بدون پرده‌پوشی باید اذعان کرد که در همین آغاز کار دولت، کت یا کاپشن دکتر پزشکیان در زیر چرخ‌دنده‌های مجلس گیر کرده است و او در اجرای وعده‌های خود، ناکام و زمین‌گیر خواهد شد. »

 

منبع : فرارو

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار