| کد مطلب: ۱۱۳۴۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

محمود صادقی: فضای مجلس تعامل با دولت را نشان می دهد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب، تاکید کرد: رئیس جمهور با رویکرد وفاق ملی کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کرد و خوشبختانه شاهد جو تفاهم و همکاری در مجلس هستیم.

محمود صادقی:  فضای مجلس تعامل با دولت را نشان می دهد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  با اشاره به ضرورت کمک مجلس به رئیس جمهور برای تشکیل کابینه وفاق ملی، بیان کرد: آقای پزشکیان در انتخابات یکی از ایده‌هایی که مطرح کرد و مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت و در رای مردم نیز اثر گذاشت، این بود که ما با دعوا نمی توانیم کار کنیم. اگر قصد داریم مشکلات کشور را حل کنیم باید ابتدا دعواهای خود را کنار بگذاریم و بر اصولی توافق کرده و در مسیر حل مشکلات گام برداریم.

وی اظهار کرد: با گذشت زمان نیز مشخص شد مقصود ایشان از وفاق ملی این بود دولت ایشان به شکل فراجناحی تشکیل خواهد شد. افراد از همه جناح ها در این کابینه حضور دارند و در وزرای معرفی شده به مجلس نیز این نگاه دیده می شود. اتفاقا برای تصدی وزارتخانه های کلیدی بیشتر افراد از عناصر غیر اصلاح طلب انتخاب شده اند. برای وزارت اطلاعات و وزارت دادگستری وزرای دولت شهید رئیسی ابقا شدند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: افراد برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، کشور، دفاع، اطلاعات، دادگستری و مجموع وزارتخانه با تعامل انتخاب شده اند. از ۱۹ کمیته فقط منتخبان ۹ کمیته در این ترکیب نهایی قرار گرفتند. ۱۰ کمیته خارج از نظر شورای راهبری تعیین شدند. به جهت محدودیت هایی که رئیس جمهور داشت و هم به خاطر تحقق وفاق ملی بود که اینگونه ترکیب کابینه چینش شد.

وی در ادامه تاکید کرد: بعد از معرفی وزرای پیشنهادی به مجلس نیز خوشبختانه شاهد جو تفاهم و همکاری با دولت در مجلس هستیم. مذاکرات مجلس نیز نشان می دهد که جمع زیادی از نمایندگان با رویکرد تعاملی و  همکاری با دولت گام برداشته اند. از سوی دیگر فضای حاکم بر مجلس با مدیریت خوب آقای قالیباف نشان می دهد که خروجی جلسات رای اعتماد به همکاری کامل بین مجلس و دولت خواهد انجامید.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار