| کد مطلب: ۱۱۳۴۱۱۶
لینک کوتاه کپی شد

فلاحت پیشه: همانگونه که ظریف و عراقچی در برجام نقش داشتند، زاکانی هم داشت

یک نماینده ادوار مجلس گفت: به همان نسبتی که ظریف و عراقچی در برجام نقش داشتند،‌ آقای زاکانی‌ هم نقش داشته است و امضای ایشان در برجام موجود است. ایشان رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام بودند.

فلاحت پیشه: همانگونه که ظریف و عراقچی در برجام نقش داشتند، زاکانی هم داشت

حشمت‌الله فلاحت پیشه نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، درباره جلسه رای اعتماد عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه دولت چهاردهم،‌ گفت: جلسه رای اعتماد عراقچی بیشتر محاکمه برجام بود تا محاکمه عراقچی، چون کلمه به کلمه توافق برجام با شورای امنیت ملی چک می‌شد و تصمیم‌گیری در همان راستا شکل گرفت. به عبارتی یک طرح عملیاتی به مذاکره‌کنندگان داده شده بود. این طرح عملیاتی شد و به تصویب رسید و فرآیند تصویب آن از کمیسیون امنیت ملی شکل گرفت.

تصمیم امضای برجام در شورای عالی امنیت ملی گرفته شد

وی  افزود: به همان نسبتی که ظریف و عراقچی در برجام نقش داشتند،‌ آقای زاکانی‌ هم نقش داشته است و امضای ایشان در برجام موجود است. ایشان رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام بودند. برجام تصمیمی بود که در شورای عالی امنیت ملی شکل گرفته بود و دیگران در این مسیر بیشتر همان تصمیم را عملیاتی کردند از مذاکره‌کنندگان که آقای عراقچی و ظریف بودند تا امضای پایانی که توسط آقای زاکانی شکل گرفت و مجلس نهم آن را تصویب کرد.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه جلسه بررسی رای اعتماد آقای عراقچی اثرات منفی در کشور خواهد داشت، تصریح کرد: هنوز بوی تعفن جنازه برجام منافع ملی کشور را تحت تاثیر قرار داده است. برجام عملا پایان یافته است. پس پاییز امسال عملا چیزی به نام برجام از باقی نخواهد ماند و بندهای اصلی برجام پایان می‌یابد. دعوای برجام تبدیل به یک دعوای شخصی و جناحی شده است.

فلاحت پیشه در پاسخ به این پرسش که آیا عراقچی می‌تواند رای اعتماد نمایندگان مجلس دوازدهم را داشته باشد،‌ گفت: معتقدم آقای عراقچی رای خواهد آورد ولی امیدوارم این بحث برجام ادامه پیدا نکند. متاسفانه یکی از نتایج باز شدن این زخم کهنه این بود که عملا ما یک برنامه‌ای برای سیاست خارجی تعریف نکردیم. به ویژه تنش‌زدایی که دومین شعار آقای پزشکیان بود، شعار اصلی ایشان توسعه و شفافیت در داخل و تنش‌زدایی در خارج بود. عملا  برنامه تنش‌زادیی تحت الشعاع قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است تنش‌زدایی صورت گیرد تمام میزهای وزرات خارجه باید مامور شوند تا برنامه کاهش تنش خود را اعلام کنند و طبق همین برنامه هم دیپلمات‌ها مورد ارزیابی قرار گیرند. باز هم می‌گویم، آقای عراقچی رای خواهد آورد ولی امیدوارم سایه‌ی جرثومه تنش‌ها از سرکشور برداشته شود.

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار