| کد مطلب: ۱۱۳۳۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد

شمس‌الدین حسینی:

لطفا به همتی رای ندهید چون با ما سفت برخورد می کرد!

شمس الدین حسینی در صحن علنی مجلس در دفاع از همتی، وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: دیروز از سازمان برنامه و بودجه به من زنگ زدند و گفتند به همتی رای ندهید چون او وقتی رییس کل بانک مرکزی بود، با ما سفت برخورد می‌کرد.

لطفا به همتی رای ندهید چون با ما سفت برخورد می کرد!

 به گزارش آرمان ملی آنلاین، وی با اشاره به سخنانی که صمصمامی در قامت مخالف همتی ایراد کرد، با تایید رشد قیمت دلار در دوره مسئولیت همتی در بانک مرکزی گفت: موضوع این است که کشور در شرایط بحرانی قرار داشت . خروج از برجام عامل این اتفاق بود و باید شرایط کشور را در نظر گرفت.

وی گفت: آقای همتی مدارج علمی خود را در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران طی کرد که این مورد برای ما خیلی ارزشمند است و اعتقاد داریم چنین کسی به اقتصاد ایران آگاه تر است. سابقه اجرایی ایشان به عنوان رییس بیمه و رییس کل بانک مرکزی نیز بسیار قابل اهمیت است. ایشان ۱۹ ماه در جبهه نیز حضور داشتند.

وی ادامه داد: در رسیدگی به برنامه و عملکرد ایشان و دیگر وزرای پیشنهادی به تجارب توجه کنید. وزارتخانه جای آزمایش نیست.  از سال ۷۶ تا ۹۹ رشد اقتصادی کشور ما متأسفانه ۲ درصد بوده است. از برجام دفاع نمی‌کنم اما می‌گویم خروج از برجام ربطی به بانک مرکزی و مدیریت آن ندارد. خروج از برجام برای ما تبعات داشت. متاسفانه در آن دوران ارتباط خود را با کشورهای همسایه به صفر رساندیم و در نتیجه درآمد ارزی به شدت کاهش پیدا کرد.  باید با امید با مردم صحبت کنیم. ایشان ذخیره ارزی کشور را حفظ کردند.

وزیر اسبق اقتصاد گفت: در خصوص بانک آینده هم گفتند، من اعتراض دارم که این مسائل را پشت تریبون بگویند . بانک آینده به غلط تشکیل شد و در آن تخلفاتی صورت گرفت. حتی اختیارات ویژه هم در رسیدگی به بانک آینده افاقه نکرد. ما در قانون برنامه هفتم پیشرفت و قانون بانک مرکزی امدیم پیش بینی هایی کردیم .

او گفت: من نمی‌گویم همتی بهترین عملکرد را داشته اما می‌گوییم وی تحصیلات مرتبط دارد و تجارت لازم را دارد و در شرایط سخت مسئولیت قبول می کند . او 10 روز سفیر چین بود که در شرایط بحرانی او را صدا زدند که بیاید و رییس کل بانک مرکزی شود . از او تعهد می‎گیریم که در اجرای احکام قانون برنامه مصر باشند و آن را اجرا کنند و اگر در جایی کاستی می‌بینند اصلاح کنند .

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار