| کد مطلب: ۱۱۳۳۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد

صمصمامی:

به همتی رای ندهید چون بابت پرونده چای دبش به دولت شهید رییسی انتقاد کردند!

حسین صمصمامی با انتقاد از عملکرد همتی در سمت‌های پیشین تاکید کرد: آزموده را آزمودن خطاست.

به همتی رای ندهید چون بابت پرونده چای دبش به دولت شهید رییسی انتقاد کردند!

به گزارش آرمان ملی آنلاین، حسین صمصمامی مزرعه آخوند در سخنانی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با عبدالناصر همتی خطاب به نمایندگان تاکید کرد: آزموده را ارزمودن خطاست. رهبر فرزانه انقلاب در ملاقات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تاریخ سی و یک تیر دوازده ویژگی برای یک وزیر نام بردند که کارآمدی یکی از مهمترین آنها بود. بررسی دذقیق عملکرد همتی در مقطع زمانی مرداد 97 تا اردیبهشت 1400 نشان می دهد نه تنها نمره قابل قبولی نمی گیرند بلکه مدیریت ناکارامد ایشان زمینه بروز بحران متعدد و جدی در جامعه شده است .

 وی که در دولت محمود احمدی نژاد به عنوان سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی منصوب شده بود، تاکید کرد: در فاصله زمانی کوتاهی پس از انتصاب همتی به عنوان رییس کل بانک مرکزی و دریافت اختیارات ویژه از روسای قوا و سامان دهی نظام بانکی خبر دادند. این اختیارات ویژه تا سال 1399 تمیدد شد اما ماحصل این اختیارات ویژه چه شد؟ آیا شرایط کشور با این مجوز خارج از روای قانونی بهتر شد یا چالش‌های مضاعفی برای کشور ایجاد کرد. نگاهی به وضعیت اقتصادی موضوع را به روشنی نشان می‌دهد.

او با انتقاد شدید از عملکرد بانک آینده گفت: در حوزه بانکی، ورود به حوزه بانک آینده و ادغام بانک‌های نظامی در بانک سپه را می شود از اقدامات برشمرد. در بانک آینده  فساد زا بانک تات شروع شد و عمده چالش‌ها به دلیل سوء استفاده سهامداران کلان و مال سازی و هتل سازی بود. در دولت دهم هر چند رییس کل بانک مرکزی دستور برخورد با بانک آینده را به قائم مقام وقت که در حال حاضر رییس فعلی برنامه و بودجه است را داد اما  موضوع منحرف شد.  این روند در دولت یازدهم نه تنها اصلاح نشد بلکه اقدامات مخرب بانک هم تداوم یافت .

صمصمامی گفت: حداقل اقدامات مورد نظر جلوگیری از فعالیت این بانک برای پیشگیری از تحمیل تورم بود. در برخی سال‌ها بیش از 5 واحد درصد از تورم کل مربوط به عملکرد این بانک بوده است.

او با انتقاد از ادغام بانک های نظامی در بانک سپه این اقدام را سوء تدبیر خواند و گفت: به دلیل عملکرد اشتباه در مرحله‌ی ادغام و ادغام بانکی مثل قوامین که تخلفات بسیار داشت، بانک سپه 250 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار است.

او همتی را یکی از متهمین چای دبش به دلیل ترک فعل خواند و گفت: ایشان بابت پرونده چای دبش به دولت شهید مظلوم ، رییسی انتقاد کردند.

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار