| کد مطلب: ۱۱۳۳۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

قالیباف:

رای گیری برای وزرای پیشنهادی در روز چهارشنبه انجام می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رای‌گیری برای کابینه پیشنهادی در روز چهارشنبه هفته جاری انجام خواهد شد، گفت که امیدوارم با یک همدلی و بررسی‌های دقیق بتوانیم در پایان وقت قانونی کار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را به اتمام برسانیم.

رای گیری برای وزرای پیشنهادی در روز چهارشنبه انجام می‌شود

به گزارش آرمان ملی آنلاین، محمدباقر قالیباف در ابتدای جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی کابینه چهاردهم اظهار کرد: در ابتدا به محضر رئیس جمهور برادر عزیزم آقای دکتر پزشکیان خیرمقدم می‌گویم؛ ایشان فرزند مجلس هستند و امروز به مجلس یعنی خانه خودشان تشریف آوردند. به آقای عارف معاون اول رئیس جمهور و سایر معاونان و مشاوران و وزرای پیشنهادی نیز خیرمقدم می‌گویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسات هفته گذشته کمیسیون‌های مجلس با وزرای پیشنهادی برای بررسی برنامه‌های آنها گفت: هفته گذشته جلسات بسیار مفصل، دقیق و منظم بین وزرای پیشنهادی و همه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برگزار شد که این جلسات حداقل از هشت صبح تا هشت شب و بعضا تا ساعاتی بیشتر ادامه داشت و شناخت خوبی از بعد کارشناسی بین نمایندگان و وزرای پیشنهادی حاصل شد.

وی ادامه داد: براساس ماده ۲۰۴ آیین‌نامه داخلی از امروز بحث مربوط به بررسی کابینه در صحن علنی شروع می‌شود که طبق زمانبندی تا روز چهارشنبه ادامه دارد امیدوارم با یک همدلی و بررسی دقیق و با در نظر گرفتن جنبه‌های کارشناسی بتوانیم در پایان وقت قانونی کار را ادامه دهیم که بیش از ۳۶ ساعت وقت مفید خواهد بود و تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت در نهایت روز چهارشنبه رای‌گیری برای وزرای پیشنهادی صورت می‌گیرد.

قالیباف همچنین از نمایندگان خواست که در طول بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی نظم و انضباط را رعایت کنند.

وی همچنین با اشاره به روند بررسی برنامه‌ها و خط مشی کلی دولت مسعود پزشکیان اظهار کرد: رئیس جمهور دو ساعت و نیم زمان دارد که به توضیح برنامه‌های دولت بپردازد سپس ۱۰ نماینده یعنی پنج مخالف و پنج موافق هر کدام ۱۵ دقیقه زمان دارند که در نهایت فرصت نمایندگان در مجموع ۱۵۰ دقیقه است که می‌توانند درباره خط مشی دولت اظهارات‌شان را بیان کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: رئیس جمهور می‌تواند زمان دو ساعت و نیم خود را به فرد دیگری بدهد اما این زمان قابل انتقال به انتهای بررسی‌ها یعنی روز چهارشنبه نیست و اگر دولت از این وقت استفاده نکند، نمی‌تواند آن را در فرصت دیگری به کار گیرد.

منبع : نامه نیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار