| کد مطلب: ۱۱۳۳۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد

پزشکیان به مجلس می‌رود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ضمن تشریح روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در جلسات علنی مجلس گفت که بررسی صلاحیت وزرای ‌پیشنهادی دولت چهاردهم از فردا (۲۷ مرداد) در مجلس و با حضور مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور آغاز می‌شود.

پزشکیان به مجلس می‌رود

به گزارش آرمان ملی آنلاین، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: هفته گذشته کمیسیون های تخصصی مجلس در جلسات فشرده ای به بررسی برنامه‌ وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم پرداختند.

وی افزود: از فردا (شنبه ۲۷ مرداد) جلسات علنی مجلس برای بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی در دو نوبت صبح و بعدازظهر شروع می شود و تا چهارشنبه (۳۱ مرداد) ادامه دارد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: طبق آیین نامه داخلی، فردا رئیس جمهور برای دفاع از کابینه خود در مجلس حضور پیدا می کند که ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه فرصت دارد؛ سپس مجلس وارد بررسی کلیات برنامه دولت و ترکیب هیات وزیران می شود.

وی توضیح داد: ۵ نماینده مخالف و ۵ نماینده موافق هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه درباره کابینه پیشنهادی صحبت می کنند اما بعد از آن رای گیری نمی شود بلکه بعد از اظهارات نمایندگان، بحث و بررسی برای تک‌تک وزیران به‌ترتیب حروف الفبای وزارتخانه شروع می شود.

سلیمی در ادامه گفت: در زمان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، ابتدا گزارش کمیسیون یا کمیسیون های مرتبط درباره وزیر پیشنهادی قرائت می شود، سپس ۲ نماینده مخالف و ۲ نماینده موافق هر کدام به مدت ۱۵ دقیقه صحبت کرده و وزیر پیشنهادی ۳۰ دقیقه به تشریح برنامه های خود می پردازد که می تواند قسمتی از این وقت را استفاده نکرده تا در اختیار رئیس‌جمهور قرار دهد که رییس جمهور در آخرین جلسه مجلس با استفاده از وقت وزیران به صورت یک‌جا از آنان دفاع کند.

سخنگوی هیات رییسه مجلس در پایان یادآور شد که اخذ رای از نمایندگان درباره وزرای پیشنهادی و شمارش آرا بعد از بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی و احتمالا در جلسه چهارشنبه هفته آینده به صورت یک جا و برای همه وزرا انجام خواهد شد.

 

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار