| کد مطلب: ۱۱۳۲۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد

محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی نفت کیست؟

محسن پاک‌نژاد از سوی رییس‌جمهوری برای تصدی وزارت نفتبه مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

محسن پاک‌نژاد وزیر پیشنهادی نفت کیست؟

 به گزارش آرمان ملی آنلاین، بالاخره انتظارها پایان یافت و رییس دولت چهاردهم، فهرست وزرای پیشنهادی خود را به اهالی بهارستان رساند .

محسن پاک‌نژاد متولد سال ۱۳۴۵ سابقه حضوری طولانی مدت در وزارت نفت را دارد . وی دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. او از سال 1370 فعالیت خود را در وزارت نیرو آغاز کرد.پاک‌نژاد در سال اواسط دهه هفتاد به عنوان مشاور وزیر نفت و رئیس ستاد نظارت بر سوخت‌رسانی وزارت نفت حکم گرفت اما در دو ساله‌ی ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹ مدیر طرح توسعه میادین گازی بود و در سال ۱۳۷۹ به‌عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات مواد نفتی و بازرسی فنی وزارت نفت منصوب شد. وی از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۶ با حفظ سمت، در جایگاه عضو اصلی هیئت مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران نیز فعالیت می‌نمود.

 پاک‌نژاد در فاصله سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶ مدیر برنامه‌ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بود. وی در سال ۱۳۸۶ به عنوان معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران منصوب شد و تا ۱۳۹۲ در این جایگاه فعالیت کرد. با آغازد دولت یازدهم وی بار دیگر به ستاد وزارت نفت بازگشت و حدود یک سال به عنوان مدیرکل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت فعالیت کرد. پاک‌نژاد به مدت دو سال یعنی از سال 1393 تا ۱۳۹۵ به عنوان مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت بازرگانی نفت ایران (به‌اختصار شرکت نیکو) فعالیت کرد.

او پس از برکناری از این سمت در هشتم تیرماه سال 1395 با حکم علی کاردر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، محسن پاک نژاد به عنوان معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید منصوب شده است.او از سال ۱۳۹۷ به‌عنوان معاون وزیر نفت در نظارت بر منابع هیدروکربوری منصوب شد و تا سال 1400 در این جایگاه ماند.  او در شرایطی خود را مهیای کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی می‌کند که ایران با تحریم‌های نفتی و ناترازی شدید انرژی روبروست.

 

 

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار