| کد مطلب: ۱۱۳۱۹۴۵
لینک کوتاه کپی شد

معاون پارلمانی رئیس جمهور: مصمم هستیم سطح روابط دولت و مجلس را ارتقاء دهیم

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در شرایط کنونی ضرورت دارد که تعامل و رابطه خوبی بین دوقوه حاکم شود و مصمم هستیم با تحکیم سطح ارتباط و همکاری دولت و مجلس برای تامین منافع مردم گام برداریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور: مصمم هستیم سطح روابط دولت و مجلس را ارتقاء دهیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ شهرام دبیری معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در اولین روز کاری خود با حضور در میان مدیران و کارکنان معاونت امور مجلس ریاست‌جمهوری که با همراهی سیدمحمود حسینی‌پور سرپرست سابق معاونت مجلس ریاست‌جمهوری انجام پذ

یرفت، بر لزوم ارتقای صمیمانه و سازنده روابط دولت و مجلس تاکید کرد.

وی با اشاره به جایگاه مهم و اثرگذار معاونت امور مجلس ریاست جمهوری در ایجاد و تقویت تعامل سازنده بین قوه مجریه و مقننه و تسریع در پیشبرد امور کشور و مردم اظهار داشت: بعنوان کسی که حدود 17 سال در نظام شورایی کشور که به عنوان پارلمان شهری یاد می‌شود عضویت داشته و تجربه ریاست شورای عالی استان‌ها به عنوان پارلمان محلی کشور را داشته‌ام به خوبی با شیوه تعاملات و ساختار و اهمیت کار نمایندگان و همکاری و هماهنگی در حل و فصل امور مردم، آشنایی و تجربه دارم و مصمم هستم با استفاده از همه ظرفیت‌ها، سطح روابط و همکاری بین دولت و مجلس را در راستای وفاق و همگرایی و به نفع مردم فعال سازم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با گرامیداشت یاد امام راحل، شهدای دفاع مقدس و بویژه شهدای خدمت و شهید آیت الله رئیسی و نیز شهید هنیه، افزود: بدون وجود تعامل و همکاری مثبت بین قوه مجریه و مقننه، امور کشور و مردم با مشکل مواجه شده و بخوبی پیش نخواهد رفت و در شرایط کنونی ضرورت دارد که تعامل و رابطه خوبی بین دوقوه حاکم شود و مصمم هستیم با تحکیم سطح ارتباط و همکاری دولت و مجلس برای تامین منافع مردم گام برداریم.

دبیری با بیان اینکه رئیس‌جمهور نگاه و رویکرد فراجناحی دارد گفت: دکتر پزشکیان بارها اعلام کرده که قصد دارد از ظرفیت همه گرایش های سیاسی بر اساس توانمندی افراد در مسئولیت های مختلف استفاده کند.معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در مجموعه معاونت پارلمانی تلاش خواهیم کرد که تعامل و رابطه خوبی با تک تک نمایندگان داشته باشیم و مطالبات مردم حوزه‌های انتخابیه که از زبان نمایندگان مطرح می شود را با جدیت پیگیری کنیم.

وی با اشاره به حضور خود در شورای شهر و ریاست این شورا و نیز شورای‌عالی استان‌ها گفت: در انتخابات شوراها همواره بدون گرایش سیاسی و  بصورت مستقل شرکت داشتم و مبنا و ملاک کار در معاونت امور مجلس نیز همانند دکتر پزشکیان، تعامل بر مبنای حل مشکل مردم و بکارگیری مدیران بر اساس شایسته‌سالاری و توانمندی آنان است تا ان شالله دست در دست هم در راستای اهداف نظام اسلامی و در نهایت جلب رضایتمندی مردم تلاش کنیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پرهیز از اختلاف و تنش بین دو قوه را مورد تاکید قرار داد و گفت: مردم از هرگونه تنش و درگیری بین سطوح مختلف مسئولین خسته شده‌اند لذا باید تلاش کنیم امور کشور در نهایت همدلی و همگرایی و آرامش پیگیری شود بنحوی که آثار این تعامل در زندگی مردم لمس شود. همه باید فرصت خدمت را غنیمت بشماریم و تلاش کنیم با  کیفیت بالا و با همه توان در خدمت مردم باشیم.

دبیری در بخش دیگری از سخنان خود با تکریم و قدردانی از تلاش‌ها و خدمات حسینی پور و معاونین و کارکنان معاونت امور مجلس اظهار داشت: برای برقراری تعامل و رابطه نزدیک با مجلس همه باید دست بدست هم دهیم تا کابینه‌ای که دکتر پزشکیان به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهند کرد با پشتوانه آرای بالای نمایندگان، مسئولیت خود را آغاز کنند.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور محترم به صراحت اعلام کرده‌اند که اعضای هیات وزیران را با نظر حضرت آقا و تایید معظم له معرفی خواهند کرد از این روی وظیفه داریم با برقراری تعامل حداکثری با نمایندگان نظر آنها را برای رای اعتماد بالا به وزرای پیشنهادی جلب کنیم.

در این مراسم حسینی پور سرپرست سابق معاونت پارلمانی با بیان اینکه فرصت خدمت در نظام جمهوری اسلامی نعمت است اظهار داشت: از اینکه امروز این نعمت خدمت را از دست می‌دهم احساس خسران دارم اما از طرفی از اینکه این فرصت در اختیار برادر مومن و انقلابی و با کفایت قرار می‌گیرد و با حضورشان انرژی و روحیه جدید و مضاعفی در ادامه مسئولیت‌های این معاونت ایجاد می‌شود خرسند هستم و برای هرگونه کمکی در موفقیت ایشان آمادگی دارم.

وی همچنین پیشنهاداتی برای بهبود و ارتقای جایگاه و عملکرد این معاونت از جمله اتخاذ سیستم ارتباطی با نمایندگان در سطح استان‌های مختلف ارائه کرد.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار