| کد مطلب: ۱۱۳۱۴۹۰
لینک کوتاه کپی شد

۳ اقدام ایران در واکنش به شهادت هنیه

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: باید به واسطه شهادت «اسماعیل هنیه» در بین کشورهای مسلمان خاورمیانه و کشورهای اروپایی و حتی بخش‌هایی از حکومت آمریکا اجماعی به وجود آوریم که منتهی به سرنگونی نتانیاهو به عنوان عامل تشدیدکننده بحران شود.

۳ اقدام ایران در واکنش به شهادت هنیه

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ سید حسین مرعشی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی  به تشریح نحوه مواجهه و پاسخ نظام به ترور شهید «اسماعیل هنیّه» در خاک‌جمهوری اسلامی پرداخت.

وی با بیان اینکه مساله فلسطین و ظلم‌هایی که رژیم صهیونیستی از بدو تأسیس تا امروز در فلسطین انجام داده یک امر مستمر و دائمی بوده، گفت: ایران باید در واکنش به این مساله ۳ اقدام انجام دهد.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی نخستین اقدام ایران را پاسخ نظامی حساب‌شده عنوان و تصریح کرد: اقدام اول پاسخ نظامی در دفاع از تمامیت ارضی و حیثیت ایران است، مشروط بر اینکه در دام حاکمان اسرائیل نیافتیم و خواسته نتانیاهو که گسترش جنگ است محقق نشود.

مرعشی تاکید کرد: به هیچ وجه نباید حس زیبای انتقام‌جویی مردم و نظام جمهوری اسلامی به حوادثی منجر شود که منافع آن را اسرائیلی‌ها ببرند.

وی دومین اقدام ضروری در این برهه را شناخت و رفع خلأهای امنیتی و اطلاعاتی دانست و افزود: باید بپذیریم ضعف‌هایی در سیستم اطلاعاتی ما وجود دارد که اسرائیلی‌ها تاکنون چندین بار توانسته‌اند از این نقطه ضعف‌ها استفاده کرده و به ما ضربه بزنند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: باید یک کار بسیار دقیق و جدی شروع شود و در هر سطحی هر تغییراتی که لازم است باید انجام شود تا ما به نقطه مطمئنی برسیم که سیستم امنیتی و اطلاعاتی‌مان خلأیی نداشته باشد که دشمن بتواند از آنها استفاده کند. بنابراین باید خلأهای نظام امنیتی و اطلاعاتی کشور را به هر نحو پُر کنیم؛ به هر میزان لازم باشد مدیران و کادر نهادهای تعیین‌کننده و موثر حوزه امنیتی و اطلاعاتی تغییر کند تا این خلأها جبران شود.

مرعشی دیپلماسی فعال در عرصه بین‌الملل برای افشای ماهیت دولت فعلی اسرائیل را سومین اولویت پیش روی نظام برشمرد و عنوان کرد: از آنجا که نتانیاهو بعد از طوفان‌الأقصی در مسیری حرکت کرده که امنیت کل خاورمیانه و حتی امنیت جهان را در خطر قرار داده، موثرترین‌ کاری که ایران می‌تواند انجام دهد این است که با یک دیپلماسی فعال خصوصا در دولت جدید به سمتی برویم که لانه فساد که دولت فعلی اسراییل و نتانیاهو است و خطری برای امنیت خاورمیانه و به نوعی جهان است را بتوانیم از عرصه سیاسی حذف کنیم. بدین منظور جهان باید متوجه شرارت‌ها و اقدامات مخرب نتانیاهو که امنیت خاورمیانه و جهان را تهدید می‌کند بشود.

وی تاکید کرد: باید به واسطه شهادت شهید هنیه در بین کشورهای مسلمان خاورمیانه و کشورهای اروپایی و حتی بخش‌هایی از حکومت آمریکا اجماعی به وجود آوریم که منتهی به سرنگونی نتانیاهو به عنوان عامل تشدیدکننده بحران شود.

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سوالی درخصوص امکان‌پذیر بودن این ایده، گفت: این حتما امکان‌پذیر است و ایران می‌تواند نقش بی‌بدیلی را در ایجاد یک اجماع جهان ایفا کند. اگر ما دیپلماسی را بر اقدامات نظامی ترجیح دهیم، ایران به اتکاء ابزارهای نظامی موثری که دارد، با اتکاء به قدرت و توان بسیار شایسته نظامی و موشکی می‌تواند در دیپلماسی حرف مهمی بزند و تاثیرگذار باشد.

 

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار