| کد مطلب: ۱۱۳۱۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد

سازمان پدافند غیر عامل برای مقابله با پشه آئدس وارد عمل شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:براساس هرتهدیدی که مشخص می‌شود توسط استان‌ها طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات مورد نظر تدوین و آمادگی لازم باید کسب شود. براساس همین سند پدافند زیستی در سطوح ملی، استانی و شهری و در دستگاه‌های مختلف دارای برنامه خاص خود هستند.

سازمان پدافند غیر عامل برای مقابله با پشه آئدس وارد عمل شود

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ سردار جلالی با بیان این‌که «برنامه ملی پدافند زیستی در دو بخش تقویت و ارتقاء زیرساخت‌ها و آمادگی و اقدامات عملیاتی در دستور کار قرارگاه پدافند پدافند زیستی کشور قرار دارد»، یادآور شد: از جلسات بعدی این موارد به صورت دستگاه به دستگاه بررسی می‌شود تا سطح مطلوبی از توانمندی ایجاد شود.

وی اظهار کرد: وظایف اصلی قرارگاه پدافند زیستی، رصد و شناسایی تهدیدات حوزه زیستی است و همچنین بررسی پیامدهای حادثه، رخداد و آسیب پذیری و شناسایی ضعف‌هاست. به همین جهت در نظام دیده بانی سلامت کشور در حوزه رصد، بررسی و شناسایی باید اقدامات لازم جهت به روز شدن صورت گیرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان این‌که «از اهداف دیگر قرارگاه ارتقاء نظام تشخیصی کشور است»، گفت: براساس نوع تهدیدات، کشور نیاز به آزمایشگاه‌ها و سازماندهی آن‌ها دارد تا بتوانیم تشخیص پیشدستانه داشته باشیم.

وی در ادامه با بیان این‌که «در حوزه منابع انسانی تخصصی، پیش بینی واحد احتیاط و ذخیره پدافند زیستی که توسط ستاد کل نیروهای مسلح پیشنهاد شد را پیگیری و در نظام عملیاتی پدافند زیستی گنجاندیم»، افزود: در این طرح از ظرفیت گروه‌ها و دسته‌های مختلف با تخصص‌های گوناگون در زمان بحران استفاده می‌شود.

 جلالی گفت: براساس هرتهدیدی که مشخص می‌شود توسط استان‌ها طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات مورد نظر تدوین و آمادگی لازم باید کسب شود. براساس همین سند پدافند زیستی در سطوح ملی، استانی و شهری و در دستگاه‌های مختلف دارای برنامه خاص خود هستند.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار