| کد مطلب: ۱۱۳۰۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد

نام دولت مسعودپزشکیان مشخص شد

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری نام دولت خود را «دولت وفاق ملی» قرار داد.

نام دولت مسعودپزشکیان مشخص شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ مسعود پزشکیان رئیس جمهوری نام دولت خود را «دولت وفاق ملی» قرار داد. وی که پیشتر نیز بر لزوم وفاق ملی و تشکیل چنین دولتی تاکید کرده بود، عصر امروز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری خود که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: دولتی که با رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی عهده‌دار مسئولیت اجرایی خواهد بود، «دولت وفاق ملی» است؛ دولتی که خود را دولت همه ملت ایران، موظف به تامین حقوق شهروندی همه ایرانیان و ملتزم به اولویت منافع ملی بر هر امر دیگر است.

رئیس جمهوری در سخنرانی خود همچنین تصریح کرد: مگر نشانه ولایت‌مداری و التزام عملی به قانون اساسی جز کوشش مشترک برای احترام به این خواسته‌های ملت است؟ وفاق ملی یعنی دست‌برداشتن از اختلافاتی که جز بر پایه نفسانیت شکل نگرفته و دست در دست هم نهادن برای دستیابی به این چشم‌انداز. مگر مردم ما در این انتخابات چیزی جز این خواستند؟

پزشکیان همچنین در پیامی که بلافاصله بعد از برگزاری مراسم تنفیذ به مناسبت قهرمانی تیم ملی والیبال جوانان ایران در رقابت‌های والیبال قهرمانی پسران زیر ۲۰ سال ۲۰۲۴ آسیا صادر کرد، با تکرار عنوان «دولت وفاق ملی» گفت که «جوانان شایسته تیم ملی والیبال ایران کاری کردند کارستان، قهرمانی جوانان عزیز والیبال در آسیا را در نخستین روزهای آغاز به کار ‎دولت وفاق ملی به فال نیک می‌گیرم و به این فرزندانم و مردم عزیز این قهرمانی را تبریک می‌گویم.»

 انتخاب عنوان یا شعار برای دولت‌ها با هدف بیان سیاست‌ها، راهبردها و نگاه کلی دولت‌ها نسبت به مسائل کشور صورت می‌گیرد؛ این اقدام در ادوار اخیر ریاست جمهوری از سوی رؤسای جمهور و دولت‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؛ دولت سیزدهم که سکان آن بر عهده شهید سید ابراهیم رئیسی قرار داشت، شعار «دولت مردمی، ایران قوی» را برای خود انتخاب کرده بود. شعار دولت‌های دوازدهم و یازدهم نیز که حسن روحانی ریاست آنها را بر عهده داشت «تدبیر و امید»و شعار دولت‌های دهم و نهم یه ریاست محمود احمدی‌نژاد «دولت مهرورزی» یا «دولت مهر» بود.

 

منبع : افکار نیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار