| کد مطلب: ۱۱۳۰۹۳۱
لینک کوتاه کپی شد

آغاز مراسم تحلیف پزشکیان در بهارستان /مهمانان خارجی نظاره گر سوگند رئیس جمهوری جدید ایران

مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان آغاز شد.

آغاز مراسم تحلیف پزشکیان در بهارستان /مهمانان خارجی نظاره گر سوگند  رئیس جمهوری جدید ایران

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، با حضور مسئولان کشوری، لشکری و مقاماتی از کشورهای خارجی با نواختن زنگ آغاز مجلس شروع شد.

طبق اصل ۱۲۱ قانون اساسی، «رئیس جمهور منتخب باید پس از گرفتن حکم تنفیذ از مقام رهبری در مجلس شورای اسلامی و با حضور رئیس قوه قضاییه و اعضای شورای نگهبان سوگند یاد کرده و سوگندنامه را امضاء کند.»

در مراسم تحلیف ریاست جمهوری پزشکیان، پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید، ابتدا رئیس مجلس و سپس رئیس قوه قضائیه سخنرانی می‌کنند.

ادای سوگند رئیس‌جمهور در حضور رئیس قوه قضائیه بخش اصلی این مراسم خواهد بود که با امضای سوگندنامه از سوی رئیس جمهور و تحویل آن به دبیر شورای نگهبان همراه خواهد شد.

همچنین در این مراسم مهمانان داخلی در سطح رئیس دفتر مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس خبرگان رهبری، دبیر شورای نگهبان، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمعی از وزرا و مسئولان دولت سیزدهم و مقامات بلندپایه کشوری و لشگری حضور خواهند داشت و رئیس مجلس نیز میزبان مهمانان داخلی و خارجی خواهد بود.

برای حضور میهمانان خارجی در این مراسم، همانند سایر مراسمات تحلیف برنامه‌ریزی‌های مرسوم از سوی مجلس شورای اسلامی انجام شد و از چند روز گذشته میهمانان عالی رتبه مراسم تحلیف چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهور یک به یک و با استقبال مسئولین، وارد کشور شدند.

بنابر اعلام رئیس ستاد برگزاری تحلیف، مراسم تحلیف رئیس دولت چهاردهم با حضور بیش از ۸۶ کشور و ۱۱۴ هیأت خارجی برگزار می‌شود، و بیش از ۶۰۰ خبرنگار داخلی و بین‌المللی این مراسم را پوشش می‌دهند.

در ادوار گذشته امضای تمبر یادبود مراسم تحلیف و گرفتن عکس یادگاری مهمانان حاضر مرسوم بوده است که انجام آن در این دوره دور از ذهن نیست.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار