| کد مطلب: ۱۱۳۰۸۶۶
لینک کوتاه کپی شد

محمود واعظی: ضروری است تحول در معیشیت و سفره مردم محسوس و قابل رویت شود

واعظی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر اولویت اقتصاد نسبت به فرهنگ و مسائل اجتماعی در شرایط کنونی، خاطرنشان کرد: ضروری است تا در شرایط فعلی همه تمرکز دولت معطوف به حل مشکلات اقتصادی به نحوی باشد که تغییر وضعیت معیشیت و تحول در سفره مردم محسوس و قابل رویت شود.

محمود واعظی: ضروری است  تحول در معیشیت و  سفره مردم محسوس و قابل رویت شود

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ محمود واعظی به تبیین نکات مورد تأکید رهبر انقلاب در مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهوری پرداخت.

وی در گفت‌گو با ایرنا، مراسم تنفیذ را مراسمی بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: از منظر کمی و کیفی همه چیز به نحو احسن برگزار شد و نکته قابل توجه این بود که آقای دکتر پزشکیان در چارچوب اصولی که در مناظرات و سخنرانی‌ها مطرح کرد سخن گفت و برای مطالبات مردم وزن بسیار زیادی قائل شد و در حضور مقام معظم رهبری و مسئولان کشور مجددا به تعهد و هدف اصلی خود که تلاش‌گری شبانه روزی در جهت خدمت خالصانه به مردم و حل مشکلات کشور است تاکید کرد.

رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه، سخنان مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ را بسیار تعیین‌کننده خواند و آن را نشان‌دهنده یک حمایت همه جانبه و جدی از رئیس‌جمهور عنوان کرد و افزود: فرمایشات معظم له به گونه‌ای بود که رئیس‌جمهور مورد حمایت ایشان است و هم به سران قوا تاکید کردند که جلسات هماهنگی و هم اندیشی سران قوا بسیار موثر است و مطلوب خواهد بود تا مرتبا تشکیل شود و چارچوب‌های مستقل هر قوا را تمیز دادند.

واعظی اضافه کرد: توصیه اکید ایشان این بود که همه دست اندرکاران و مسئولان برای حل مشکلات بسیار در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، روابط داخلی و خارجی که پیش روی دولت چهاردهم وجود دارد، خالصانه کمک کنند. دیگر نکته حائز اهمیت در مراسم تنفیذ این بود که ایشان غیر از سران قوا به دیگر نهادها هم دستور دادند تا از دولت حمایت کنند.

وی افزود: مطابق معمول، رهبری در سیاست خارجی نگاه بسیار هوشمندانه‌ای داشتند و از فرمایشات دقیق ایشان تعبیر می‌شود که اگر کشورهای غربی، به چارچوب اصولی نظام ما در روابط خارجی احترام بگذارند و وفادار باشند، بلاشک ایران شریک خوبی برای همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی خواهد بود. به زعم بنده این راهبرد فاخر دامنه قدرت و ابتکار عمل وزیر خارجه آینده و دولت را گسترده‌تر خواهد کرد.

قائم مقام و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه نکاتی که رهبر انقلاب به عنوان اولویت در مورد رابطه با آسیا و همسایگان مطرح کردند باید در دستورکار قرار بگیرد، تصریح کرد:

اینکه در سیاست خارجی آینده، کشورهایی که در عرصه بین الملل، سازمان ملل یا به صورت دوجانبه در دوران سختی‌ها با کشور همکاری داشتند، جایگاه خوب و مطلوبی به خود اختصاص داده‌اند و می‌دهند و غیر قابل اجتناب است.

واعظی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر اولویت اقتصاد نسبت به فرهنگ و مسائل اجتماعی در شرایط کنونی، خاطرنشان کرد: ضروری است تا در شرایط فعلی همه تمرکز دولت معطوف به حل مشکلات اقتصادی به نحوی باشد که تغییر وضعیت معیشیت و تحول در سفره مردم محسوس و قابل رویت شود.

وی یادآور شد: تا آنجا که از نگاه، اندیشه و سیاست‌های آقای دکتر پزشکیان مطلعم، ایشان به مسیر تحول، توسعه و مشی اعتدالی اعتقاد عمیق دارند و در همین مسیر یعنی کاهش شکاف‌های اجتماعی با محوریت حل بحران معیشت عمومی و بسط رفاه اقتصادی گام خواهند برداشت و امیدوارم مردم و مسئولان، چه آن دسته عزیزانی که در دولت هستند و خواهند بود و چه آن عزیزانی که در دولت حضور ندارند، هم‌دلانه و ملی‌گرایانه به دولت کمک کنند تا دولت چهاردهم که وام دار انبوهی از نارسایی‌های ۳ سال سخت گذشته است موفق شود. باید یاد آور شویم که موفقیت دولت دکتر پزشکیان موفقیت مردم و موفقیت کشور است و این همان وفاق متعالی ملی است.

قائم مقام و رئیس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به سوالی در مورد معرفی گزینه‌هایی از جانب این حزب برای عضویت در کابینه چهاردهم، اظهار کرد: باید اذعان کنم که حزب اعتدال و توسعه برخلاف سایر احزاب و گروه‌ها که لیست‌های بلندبالایی ارائه داده‌اند، لیست محدود و کیفی ارائه داد. در مجموعه حزب اعتدال و توسعه، ابتدا چند تن از شخصیت‌ها که احساس تکلیف می‌کردند به جهت همکاری دولت چهاردهم اعلام آمادگی کردند. سپس کمیته‌ای تشکیل دادیم و در حد ارسال رزومه اقدام شد. از آنجایی که بر خود تکلیف و واجب شرعی و عرفی می‌دانستیم که آقای رئیس‌جمهور را تحت فشار قرار ندهیم، پیگیری مجدانه‌ای انجام نشد و بهتر است اینگونه عرض کنم که حزب اعتدال و توسعه در ایام انتخابات در سراسر کشور ستادهای خود را تجهیز کرد و مجدانه به فعالیت کیفی و موثر پرداخت و اینکه تلاش‌های فاخر در راستای استقرار یک تفکر ملی گرایانه به سهم‌خواهی ختم شود، دون شان حزب و اعضای فهیم آن بود و با افتخار این اصل اخلاقی را رعایت کردیم و خواهیم کرد.

واعظی تأکید کرد: با افتخار می‌گویم که اگر ما و یاران شایسته اعتدال و توسعه در سراسر کشور برای آقای پزشکیان تلاشی موثر کردیم، اصلا و ابدا برای سهم‌خواهی نبود. برای این بود که به این نتیجه رسیدیم که در این برهه حساس و با انبوهی از مشکلات ۳ سال گذشته، انتخاب درست در راستای حفظ منافع ملی، حمایت از دکتر پزشکیان است و در صورت پیروزی ایشان، کشور و مردم می‌توانند بهره بهتری ببرند و زندگی راحت‌تری داشته باشند و کشور به ریل توسعه، عزت و منزلت بازگردد.

وی گفت: این مهم‌ترین هدف بود و اینکه احدی از مجموعه ما در دولت چهاردهم حضور داشته باشد هدف اصلی نبود. فلذا مطلوب و منطقی بود که همه احزاب و گروه‌ها افراد شایسته و کاردان مد نظرشان را معرفی کنند و در این راستا ما هم معرفی کردیم. این همان تکثرگرایی منجر به وفاق ملی و توسعه گرایی است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار