| کد مطلب: ۱۱۳۰۷۸۹
لینک کوتاه کپی شد

واکنش زیدآبادی به انتقادات از سن عارف/ جوانگرایی به معنای بکار گفتن افراد کم سن و سال نیست

یک فعال سیاسی اصلاح طلب به انتقادات از میزان سن محمدرضا عارف، واکنش نشان داد.

واکنش زیدآبادی به انتقادات از سن عارف/  جوانگرایی به معنای بکار گفتن افراد کم سن و سال نیست

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاح طلب، با انتشار یادداشتی با عنوان «درباره جوانگرایی» در کانال تلگرامی خود نوشت:

جوانگرایی به معنای به کار گرفتن چهره‌های کم سن و سال در پست‌های بالای مدیریتی نیست، بلکه ایجاد ساز و کاری سالم و حرفه‌ای در سازمان مدیریت کشور برای حضور بدون مانع جوانان در چرخهٔ سلسله‌مراتبی مدیران به قصد کسب تجربه و ارتقای طبیعی آنان در مدارج مختلف مدیریت است.

با چنین ساز و کاری یک جوان مستعد و توانا ممکن است درجات ترقی را به سرعت طی کند و تجربه و پختگی‌اش مورد قبول عمومی قرار گیرد.

با این فرض سن پایین برای تصدی یک موقعیت مدیریتی بالذات امتیاز و فضیلت نیست، چنانکه مرحوم سید ابراهیم رئیسی با شعار جوانگرایی، تعدادی از افراد کم سن و سال را به پست‌هایی گماشت که نه فقط اهلیت و تجربهٔ لازم را نداشتند بلکه از ظرفیت معمول برای رعایت شئونات عرفی در مواجهه با دیگران هم برخوردار نبودند، چنانکه گویی از دماغ فیل افتاده‌اند!

فرد مسنی که انرژی و شوق و ذوق کار را در کنار به روز و فعال بودن، حفظ کرده باشد، منبعی از سرمایه و تجربهٔ انباشته شده است. تصدی یک پست مهم توسط آن مسنی مذموم است که خلاقیت و قدرت عملی و ذهنی‌اش به تحلیل رفته باشد و تنها با اتکاء به گذشته و سوابقش ادعای شایستگی کند.

از قدیم گفته‌اند، هر چیز به جای خویش نیکوست.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار