| کد مطلب: ۱۱۳۰۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد

چه کسی وزیر نفت می شود؟

آخرین وضعیت معرفی گزینه‌های وزارت نفت به رئیس جمهور منتخب حکایت از این دارد که دو گزینه خارج از گزینه‌های نهایی شده کمیته نفت به پزشکیان معرفی خواهند شد.

چه کسی وزیر نفت می شود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، کمیته انتخاب وزیر نفت هفته گذشته نام 14 نامزد خود را به شورای راهبردی دولت به ریاست محمد جواد ظریف اعلام کرد؛  این شورا هم پس از دریافت گزینه ها جلساتی را برای بررسی 5 گزینه نهایی آغاز کرد که این آغاز، منجر به حذف تعدادی از گزینه ها شد.

طی روزهای گذشته، شایعات بسیاری پیرامون نهایی شدن نام های محمود امین نژاد، عماد حسینی، محسن پاک نژاد و رضا دهفان شنیده شد اما در نهایت، خروجی کمیته منجر به معرفی این افراد شد: محمود امین نژاد، بهروز نعمتی، محمد شریعتمداری و رضا دهقان.

اما نکته جالب در این فرآیند، اضافه شدن اسحاق جهانگیری و رکن الدین جوادی به گزینه های اصلی است؛ اسحاق جهانگیری که شرط حضور در کابیته چهاردهم را درخواست شخص خود پزشکیان قرار داده، در حالی تبدیل به گزینه جدی شده که اقبال چندانی از او در نفت دیده نمی شود.

رکن الدین جوادی، از مدیران خوشنام صنعت نفت هم در شرایطی نامش در گزینه ها قرار داده شده که با وجود رای بالا در کمیته نفت، انصراف خود را از حضور در راس وزارت نفت اعلام کرده و به همین دلیل، نامش از نامزدی وزارت نفت حذف شد.

اما حالا در شورای راهبری، نام او به فهرست اضاقه شده است تا شائبه هایی در فضای مجازی دهان به دهان شود بطوری که برخی، این اقدام را به نوعی فشار بر سایر گزینه ها و حذف منطقی آنها قلمداد می کنند.

منبع : نامه نیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار