| کد مطلب: ۱۱۳۰۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد

خاتمی امروز در تنفیذ حضور دارد؟

تا ساعتی دیگر مراسم تنفیذ برگزار می‌شود و یکی از ابهامات این است که خاتمی هم در این مراسم حضور خواهد داشت یا نه؟

خاتمی امروز در تنفیذ حضور دارد؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مراسم تنفیذ پزشکیان 10 صبح امروز برگزار می‌شود و رئیس جمهور منتخب حکم خود را از مقام معظم رهبری خواهد گرفت. یکی از نکات مبهم و قابل توجه در این مراسم حضور یا عدم حضور سیدمحمدخاتمی و محمود احمدی‌نژاد است. اصلی‌ترین وجه اهمیت این حضور آن است که نشانگر نوع ارتباط این دو نفر با مجموعه حاکمیت است و روشن خواهد کرد که آیا روابط‌شان نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده یا خیر؟

از دیشب و همزمان با انتشار خبر دومین دیدار سید محمد خاتمی با پزشکیان ، برخی کانال‌های تلگرامی از جاری بودن رایزنی‌هایی برای حضور خاتمی در این مراسم نوشتند! تا چند ساعت دیگر مشخص خواهد شد که این رایزنی‌ها انجام شده یا نه، مهم‌تر اینکه به نتیجه رسیده یا خیر؟

پاسخ به این سوال از آن رو اهمیت دارد که بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی و حتی تحلیل‌گران بر این باورند که حضور احتمالی خاتمی در این مراسم به اندازه تایید صلاحیت و پیروزی پزشکیان معنادار خواهد بود و امید به اصلاح امور و وضعیت کشور را تقویت خواهد کرد. 

قطعا نقش و حمایت خاتمی و اصلاح‌طلبان از پزشکیان موجب افزایش اهمیت این موضوع شده است. اگر نه آمدن و نیامدن او نیز مثل احمدی‌نژاد صرفا سوژه عکاسان بود. حضور خاتمی اما می‌تواند چراغ سبز مهمی برای اصلاح‌طلبان باشد و این امید را در دلشان زنده کند که دولت پزشکیان اگرچه احتمالا فراجناحی است و تماما اصلاح‌طلب نیست اما فرصت دارد که در تعامل با آنها کشور را اداره کند و شاید مثل حسن روحانی سرمایه اجتماعی آنها را به باد ندهد.

منبع : نامه نیوز

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار