| کد مطلب: ۱۱۳۰۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد

دلیل هو شدن رئیس ستاد پزشکیان چه بود؟

وقتی عبدالعلی زاده رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان به نقش سیدمحمد خاتمی در پیروزی پزشکیان اشاره نکرد اما به نقش ستادهای قالیباف اشاره کرد با اعتراض شدید و «هو» شدن از سوی فعالان ستادهای پزشکیان روبه رو شد.

دلیل هو شدن رئیس ستاد پزشکیان چه بود؟

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ قاسم آل کثیر فعال مجازی که در نشست جمعه اعضای ستادهای پزشکیان در تهران حضور داشت درباره جزئیات این نشست نوشت:

مراسم تجلیل از فعالان ستاد مرکزی مسعود پزشکیان در تهران با حضور گسترده‌ی فعالان از سراسر کشور برگزار شد که با حاشیه‌هایی همراه بود. در ابتدای این برنامه، تعدادی از فعالان ستادیِ بلوچستان به دلیل اصرار یکی از متصدیان برای تغییرِ محلِ نشستن‌شان ناراحت شدند و با اعتراض به این رفتارِ ناپسند و غیرحرفه‌ای، عصبانیت خود را با فریادهایی از جمله «همیشه تبعیض است»، «نه به تبعیض» و «بلوچستانی پاشید بریم بیرون» ابراز کردند.

این رفتار ناشی ازعدم شناخت متولیانِ برگزاری نسبت به حساسیت‌ها و شرایط مردم بلوچ بود.

در این مراسم، ستاد برگزاری می‌توانست با توجه به ذوق و سلیقه‌ی بیشتری، بنرهای خوش آمدگویی به زبان‌های اقوامِ مختلف نصب کند و در نمایشگرهای سالن، قطعاتی با محتوای اقوام پخش کند. همچنین استفاده از موسیقی‌هایی با مشارکت هنرمندان اقوام مختلف می‌توانست پیام مثبتی به مخاطبان منتقل کند که نشان از تغییرات جدی و احترام به تنوع فرهنگی کشور باشد.

همچنین ستاد برگزاری می‌توانست بعد از ردیفِ صندلی‌های شخصیت‌های سیاسی و ملی، چند ردیفی برای اقوام با لباس‌های محلی درنظر بگیرد تا رنگارنگیِ فرهنگی را به نمایش بگذارد.

هو شدن رئیس ستاد پزشکیان

علی عبدالعلی‌زاده، رئیس ستاد کشوری پزشکیان، در خلال سخنان خود که به ارائه‌ی گزارشِ عملکرد ستادِ کشوری پرداخت از پیوستن مجموعه‌های مختلف ازجمله مجموعه‌ای از ستاد قالیباف به ستاد پزشکیان خبر داد که با واکنش شدید مخاطبان و شعارهای «اصلاحات زنده باد؛ خاتمی پاینده باد» مواجه شد. این واکنش‌ها سخنرانیِ او را دچار اخلال کرد و مخاطبان فریادِ «دروغه دروغه» سردادند و منظورشان این بود که تنها اصلاحات بود که پزشکیان را موفق کرد و در پایانِ سخنرانیِ عبدالعلی‌زاده نیز بازهم مخاطبان او را «هو» کردند.

«هو» کردنِ عبدالعلی‌زاده شاید حاوی پیامی جدی از سوی هوادارانِ پزشکیان به رئیس جمهورِ جدید بود. پیامی که می‌گوید دیگر شیفته‌ی افراد نیستند و تسامحی در خطاهای کوچک هم ندارد.

اما پس از عبدالعلی‌زاده، محمدجواد ظریف و محمد علی افشانی در سخنانشان به خاتمی، کروبی و تاثیرِ جریانِ اصلاحات، اشاره‌ی جدی کردند. آن‌ها تلاش کردند دلِ هواداران را به دست آوردند.

در این مراسم، بارها شعارهای «پزشکیان زنده باد خاتمی پاینده باد» و «دولت ائتلافی نمی‌خواهیم» شنیده شد. به دنبال شدت واکنش‌ها، مجری برنامه مجبور شد اذعان کند که افراد بسیاری از خاتمی تا سردار سلیمانیِ عزیز برای کشور تلاش کرده‌اند و لیست افرادی که برای این سرزمین خود را فدا کردند بسیار است.

یکی از بخش‌های جذاب این مراسم، حضور یک خانم بود که همزمان با هر سخنران، سخنرانی‌ها را با زبان اشاره برای ناشنوایان ترجمه می‌کرد و نشان از توجه به این جامعه داشت.

 

منبع : عصر ایران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار