| کد مطلب: ۱۱۲۸۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد

ظریف: کابینه چهاردهم ائتلافی نیست، وحدت ملی است

رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم گفت کابینه ائتلافی نیست بلکه وحدت ملی است و قرار نیست افرادی که با گفتمان رئیس‌جمهور همراهی ندارند، در کابینه حاضر باشند.

ظریف: کابینه چهاردهم ائتلافی نیست، وحدت ملی است

محمد جواد ظریف گفت: از جبهه اصلاحات، موتلفه، ایثارگران و دیگر احزاب اسم گرفته شده است. از افراد فعال اصولگرا مثل آقایان ناطق نوری، دکتر جلیلی، دکتر حدادعادل، دکتر قالیباف هم خواسته شده که اسامی خود را اعلام کنند. ضمن اینکه قرار نیست هیچ پیشنهادی قبل از اینکه وارد روند شود از دستور خارج شود.

وی  تصریح کرد: کابینه ائتلافی نیست. کابینه وحدت ملی است و قرار نیست افرادی که با گفتمان رئیس جمهور همراهی ندارند در کابینه حاضر باشند. مردم به یک نفر رأی دادند و آن یک نفر هم افرادی که حاضر باشند با آن گفتمان همراهی کنند را جمع خواهند کرد.

رئیس شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم بیان کرد: تلاش می‌کنیم از اقوام و گروه‌هایی که کمتر حضور داشتند، از جوانان و زنان استفاده کنیم و نیز اینکه ۶۰ درصد افرادی که سابقه عضویت در دولت نداشته باشند را در اولویت داریم. از وزرای سابق هم در مشاورت وزارتخانه‌ها قرار است استفاده کنیم. ما به تجربه هم توجه می‌کنیم اما در روند انتخاب وزرا سابقه حضور یک امتیاز منفی است تا یک خون و نگرش جدید وارد دولت شود. سعی می‌کنیم ۶۰ درصد وزرا زیر ۵۰ سال داشته باشند و نیز ۶۰ درصد وزرا سابقه وزارت نداشته باشند.

ظریف یادآور شد: واقعیت این است که آقای پزشکیان نامزد جبهه اصلاحات بوده است و البته مستقلان، اعتدالگرایان و حتی برخی اصولگرایان و نیز کاندیداهایی که در دوره اول کنار رفتند هم در دور دوم به ما کمک کردند. پس اینکه جبهه اصلاحات سهمی در دولت داشته باشند سهم‌خواهی نیست. 

وی تصریح کرد: واقعاً جناب آقای خاتمی هیچ فشاری در این زمینه نداشت و شهادت می‌دهم اصلأ ورودی هم نداشت بلکه در مواردی راهنمایی‌هایی داشت. همچنین هر نامزدی که فرم او پر می‌شود به صورت مخفی به او رأی داده می‌شود تا در نهایت بررسی شود و ملاک‌های مورد نظر هم برای او مورد مطالعه قرار گیرد و نتیجه نهایی اعلام شود.

 

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار