| کد مطلب: ۱۱۲۷۶۸۲
لینک کوتاه کپی شد

وزیر کار، نامه پزشکیان را زیر سوال برد /انتصابات در شرکت های عمومی بوده است

صولت مرتضوی به نامه مسعود پزشکیان رییس جمهور منتخب به مخبر درخصوص پرهیز از انتصابات خارج از قاعده واکنش نشان داد.

وزیر کار، نامه پزشکیان را زیر سوال برد /انتصابات در شرکت های عمومی بوده است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه امروز هیات دولت در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از توفیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه مطالبات رسوب شده و انباشته شده سازمان تامین اجتماعی را بخش قابل توجهی از آن را موفق شدیم که از دولت دریافت کنیم، حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک رفاه توسط سازمان تامین اجتماعی خوشبختانه تسویه شد که از این مبلغ ۴۵ هزار میلیارد تومان بدهی پرداخت شد و ۴۵ هزار میلیادر تومان افزایش سرمایه شد.

مرتضوی درباره نامه پزشکیان به مخبر در بحث عزل و نصب‌ها گفت: ببینید دولت مستقر تا آخرین لحظه‌ای که مسئولیت دارد پاسخگوست، هم به مردم پاسخگوست هم به مجلس پاسخگو است و هم به خود رییس دولت. نامه آقای مخبر در رابطه با دستگاه های اداری است، انتصاباتی که صورت گرفته در شرکت‌هایی هستند که تابع موسسات عمومی هستند.

وی ادامه داد: در رابطه با نامه آقای پزشکیان باید از خودش سوال کنید که ببینید این نامه‌ای که آقای پزشکیان صادر کرده است اصلا مبنای حقوقی دارد یا ندارد؟ مبانی حقوقی این نامه را از خود ایشان سوال کنید و ببینید که آیا عرف بوده؟ رسم بوده؟ قاعده بوده است؟

وزیر کار در ادامه ابراز داشت: شما هم به عنوان خبرنگار باید از ما مطالبه‌گر باشید از ما که کار خود را انجام دهیم، ما آمدیم که کار را انجام دهیم، کار مردم را که نمی‌شود معطل گذاشت. به عنوان مثال یک شرکتی الان زمان برگزاری مجمع‌اش است، عضو هیات مدیره هم کم دارد، خب مجمع بگذاریم یا نگذاریم؟ عقل چه می‌گوید؟ عقل می‌گوید کار مردم را نباید کنار گذاشت.

وی گفت: اما نامه آقای مخبر ناظر بر دستگاه‌های اداری است، ما هم مثلا ۵-۶ نفر سرپرست داریم الان، چون نامه ایشان آمد به رغم اینکه مدت سرپرستی هم تمام شده بود اما نامه آقای مخبر را به عنوان رییس دولت لازم‌الاجرا دانستیم و رعایت کردیم، اما در رابطه با شرکت‌ها تابع قوانین شرکتی هستند.

 

منبع : ایلنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار