| کد مطلب: ۱۱۲۷۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد

اولین سانسور پزشکیان در اخبار صدا وسیما

در اخبار ساعت ۱۴ شبکه اول این جمله را نخواندند: اول باید از مقام معظم رهبری تشکر کنم که قطعا اگر ایشان نبود من تصور نمی‌کنم به این راحتی اسم ما از صندوق درمی‌آمد

اولین سانسور پزشکیان در اخبار صدا وسیما

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ نیاز به توضیح ندارد که صدا و سیما از میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی کدام یک را برای ریاست جمهوری ترجیح می‌داد. حالا، اما اولی رییس جمهوری منتخب ایران است.

 برادرِ سعید جلیلی مرد شمارۀ دو صدا و سیماست و تمایل مدیران چند سال اخیر به جبهۀ شکست خوردۀ پایداری و اگر درمناظره‌ها دیدیم از رویه‌های سابق فاصله گرفته بودند (هر چند در مناظرۀ آخر شبیه قبل شده بودند) به خاطر راهبرد افزایش مشارکت بود که به سبب تصریح رهبری نمی‌توانستند علنا تخطی کنند.

انتخابات تمام شده و اصطلاحا به تنظیمات اولیه بازگشتند مضافا به سرخوردگی و شوک شدید پیروزی دکتر پزشکیان و همین بهت و ناباوری را در بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول امروز سیما نشان دادند تا بدانیم به صورت طبیعی مایل نیستند صدای مسعود پزشکیان را تمام و کمال به گوش مردم ایران برسانند. رییس جمهوری که گفته می‌خواهد صدای بی صدایان باشد حالا با صدا و سیمایی رو به روست که ۲۴ هزار میلیارد تومان بودجه می‌گیرد و حاضر نیست متن کامل سخنان رییس جمهوری منتخب را در اولین برنامه بعد از پیروزی بخواند.

دیروز او ترجیح داد بیانیه را به رسانه‌ها بسپارد و خود کامل نخواند، ولی این بخش را خواند که: «من در این روندی که پیش آمد و انتخاباتی که به آرامی برگزار شد و نهایتا رأی‌ها توانست درست خوانده شود اول باید از مقام معظم رهبری تشکر کنم که قطعا اگر ایشان نبود من تصور نمی‌کنم به این راحتی اسم ما از صندوق درمی‌آمد.»

این بخش، اما در خبر ساعت ۱۴ سانسور شد و تنها این قسمت را پخش کردند: «قدردان وسعت نظر و گره‌گشای مقام معظم رهبری هستم که در این انتخابات عرصه را برای مشارکت و رقابت و سلامت و نقش آفرینی بیشتر شهروندان و جریانات سیاسی گشودند.»

ملاحظه می‌کنید که اولی به لحاظ سیاسی قابل تأمل‌تر و دارای ارزش بیشتر خبری است.

جا دارد رییس جمهوری منتخب ملت ایران در دیدار قریب‌الوقوع پیمان جبلی با او این نکته را به رییس صدا و سیما گوش‌زد و به تهدید ساخت سری جدید سریال گاندو هم اشاره کند و آنان را از این رفتار‌ها برحذر دارد.

البته غروب دیروز هم به جای آن که شبکه خبر اصلی سخنان پزشکیان را به صورت زنده پوشش دهد شبکه خبر ۲ که فرعی است این کار را انجام داد و تازه به جواد آذری جهرمی که رسیدند آن را نیمه تمام گذاشتند.

مسعود پزشکیان دیروز همچنین گفته بود: من تلاش می‌کنم با تفاهم و همکاری با همه ارکان حاکمیت اعم از مجلس و قوه قضاییه تنش را از سیاست دور کنم و سخن امام خمینی را راهنمای عمل قرار می‌دهم که همه با هم باشیم. مملکت خودمان است و همه فرزندان ایران هستیم. با این نگاه انتظار می‌رود به دور از تنش و به شیوه‌ای که تا کنون جلو آمده و موفق شده اسب فعلا سرکش رسانه ملی را هم رام و همراه کند.

 

منبع : عصر ایران

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار